مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه کشوری آسانسور مطرح‌کرد:

برنامه‌ریزی ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری در صنعت آسانسور

عصر ساختمان- رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته با اشاره به تبدیل تحریم‌های ظالمانه به فرصت، گفت: هرچند وابستگی ارزی این صنعت در دو سال گذشته به نصف کاهش یافته، اما در افق ۱۴۰۴ ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری برنامه‌ریزی شده است.

برنامه‌ریزی ارزآوری ۲۰۰ میلیون دلاری در صنعت آسانسور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس ابریشمی افزود: فعالان صنعت آسانسور توانسته‌اند در یکی دو سال گذشته به موفقیت‌های خوبی در تولید موتور و گیربکس برسند، به طوری که اکنون بیش از 80 درصد نیازها در این حوزه در داخل تامین می‌شود.

    وی ادامه‌داد: در موتورهای گیرلس نیز حرکت‌های خوبی آغاز شده و اکنون بیش از 30 درصد نیازها در داخل تولید می‌شود.

    موتورهای گیرلس در مقابل رقیب دیگر خود یعنی موتورهای گیربکسی، بازدهی مکانیکی بالاتری دارند و در عین حال بازدهی الکتریکی موتور گیرلس آسانسور نیز نسبت به موتورهای کششی القایی یا موتورهای DC موتوری-ژنراتوری (MG) یا سیستم‌های هیدرولیکی بالاتر است.

    ابریشمی بیان‌داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که وزارت صنعت برای واردات اعمال کرده، اکنون واردات آسانسور کامل به تعداد بسیار محدود انجام می‌شود، همچنین در زمینه پله‌برقی چند شرکت داخلی توانستند نزدیک به 50 درصد نیاز بازار را تامین کنند.

    وی خاطرنشان‌کرد: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید قطعات، در تلاشیم تا افق 1404 ارزبری این صنعت را کاهش داده و آن را به صنعتی ارزآور تبدیل کنیم.

    رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته اضافه‌کرد: مطابق آخرین آمار رسمی منتشره گمرک مربوط به سال 97، حدود 200 میلیون دلار ارزبری در این صنعت به ثبت رسید که اکنون به کمتر از 100 میلیون دلار رسیده است.

    وی تصریح‌کرد: ‌در تلاشیم در افق 1404، بیش از 200 میلیون دلار ارزآوری را در این صنعت محقق کنیم.

    ابریشمی خاطرنشان‌کرد:‌ سالیانه به‌طور متوسط 40 هزار دستگاه آسانسور در کشور موفق به کسب گواهی استاندارد می‌شود، همچنین همه ساله بین سه تا چهار هزار دستگاه آسانسورهایی تولید می‌شود که موفق به کسب این گواهی نمی‌شوند و از ابتدای سال 1400 نیز آسانسورهای هیدرولیک باید این گواهی اخذ کنند.

    مشکلات تامین مواد اولیه و قیمت‌ها

    وی در ادامه به اشاره به مشکلات تولید، افزود:‌ عمده مشکل تامین ورق های فولادی است، ورق‌هایی که هرچند در بورس با قیمت کیلویی 12 تا 13 هزار تومان عرضه می‌شود، اما تولیدکننده به ناچار تا کیلویی 28 هزار تومان از دلالان و واسطه‌ها تامین می‌کند.

    این مقام صنفی تاکید کرد: ‌وزارت صنعت باید تمهیداتی در این زمینه بیاندیشد و ورق‌های فولادی را برای واحدها (چه واحدهایی که از وزارتخانه پروانه بهره‌برداری دارند و چه واحدهایی که از اتحادیه پروانه کسب دریافت کرده‌اند) تامین کند.

    وی گفت: کارگاه‌های تولیدی، قیمت آسانسور را بر مبنای نرخ ورقی که از بازار تهیه می‌کنند محاسبه می‌کنند و جالب آنجاست که کارخانجاتی که ورق از بورس می‌خرند نیز، قیمت‌هایشان را بر اساس قیمت کارگاه‌ها تنظیم می‌کنند.

    حوادث آسانسور

    ابریشمی خاطرنشان‌کرد:‌ شاید کمتر از یک درصد آنچه به عنوان حوادث آسانسور یاد می‌شود، مربوط به آسانسورها باشد.

    وی گفت:‌ بیشتر حوادث مربوط به بالابرهای غیراستاندارد است که در جاهای مختلف نصب شده و استفاده می‌شوند.

    رییس اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته بیان‌داشت: برای کاهش حوادث، اکنون نگارش استاندارد بالابرها با همکاری سازمان ملی استاندارد در دستور کار است.

     تعداد آسانسورهای فعال در حالِ کار کشور بین 700 تا 750 هزار دستگاه است.

    نزدیک به 50 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف تولید، طراحی، مونتاژ و سرویس و نگهداری آسانسور در کشور فعالیت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار