مدیران خودروعصر اعتبار

اهدای۳۵ هزار کمک ‌هزینه ازدواج به نوعروسان

افتتاح ۹ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد

عصر ساختمان- در دهه فجر انقلاب اسلامی کمیته امداد امام (ره) پروژه‌های خدمات رسانی به مددجویان را در مسیر ایجاد رفاه و بهبود معیشت آنها در مناطق مختلف کشور افتتاح و اجرا کرده است.

افتتاح ۹ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، کمیته امداد امام(ره) به عنوان یکی از مهمترین نهادهای امدادگر و یاری رسان به اقشار کم برخوردارتر جامعه، خدمات مختلفی در حوزه‌های معیشتی، رفاهی، اجتماعی، فرهنگی و... به خانواده‌های مددجوی تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

    این نهاد در طول دهه فجر سال جاری نیز به افتتاح برخی طرح های خود در مسیر خدمت رسانی مطلوبتر به مددجویان پرداخته است. در ادامه این گزارش به برخی از این خدمات اشاره می‌کنیم.

    *افتتاح 3113 واحد مسکن مددجویان در استان لرستان

    سید مرتضی بختیاری،رئیس کمیته امداد در مراسم  واگذاری 3113 واحد مسکونی به مددجویان سیل‌زده استان لرستان با تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به وقوع سیل در فروردین 98 در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در استان لرستان بیش از 13 هزار واحد مسکن در این سیل تخریب شد که سه هزار واحد از آن متعلق به مددجویان کمیته امداد بود.

    وی با بیان اینکه امروز به مناسبت دهه فجر 3113 واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد در شهرهای مختلف استان افتتاح شد، افزود: برخی از این واحدها متعلق به مددجویان سیل‌زده و بخشی متعلق به مددجویان فاقد مسکن است که امروز تحویل آنان شد.

    رئیس کمیته امداد اقدامات این نهاد در حوزه اشتغال و مسکن را در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت توصیف کرد و ادامه داد: کل اعتبار هزینه شده برای ساخت واحدهای مسکونی افتتاح شده در استان  327 میلیارد تومان بوده است.

    بختیاری‌گفت: از این مبلغ چهار میلیارد و 350 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت، 144 میلیارد تومان تسهیلات بنیاد مسکن، 136 میلیارد تومان آورده مددجویان و 42 میلیارد تومان با مساعدت کمیته امداد و خیران بوده است.


    *ارائه 35 هزار کمک ‌هزینه ازدواج به نوعروسان

    مجید ملکشاهی، مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از ارائه 35 هزار کمک‌هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت از ابتدای سال جاری خبر داد.

    ملکشاهی با بیان اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با رویکرد خانواده‌محور در کمیته امداد پیگیری می‌شود، افزود: در حال حاضر  2 میلیون و 174 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند که بیش از نیمی از آنها زنان سرپرست خانوار هستند.

    وی به سیاست‌های تشویقی کمیته امداد و توجه این نهاد به کانون خانواده اشاره کرد و ادامه داد: یک میلیون و 100 هزار زن سرپرست خانوار از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند که می‌توان در کنار توانمندسازی اقتصادی با تمرکز بر اشتغال خانگی، از طریق تشویق به تشکیل خانواده به توانمندسازی آنان کمک کرد.

    مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد از ارائه 35 هزار کمک‌هزینه ازدواج به نوعروسان تحت حمایت از ابتدای سال جاری خبر داد و تاکید کرد: اهدای بسته‌های حمایتی و ارایه مشاوره‌های لازم از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

    وی به دیگر اقدامات حمایتی این نهاد برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: در سال جاری 78 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات ودیعه مسکن و کمک اجاره بهره‌مند شدند.

    ملکشاهی خاطرنشان کرد: حداقل میزان مستمری در سال 99 زنان سرپرست خانوار 198 هزار تومان و حداکثر آنان 617 هزار تومان بوده است که معتقدیم دولت و مجلس باید مستمری خانواده‌های تحت حمایت از جمله زنان سرپرست خانوار را افزایش دهند.

    وی از ارائه سبد کالای حمایتی برای زنان سرپرست خانوار در دوران کرونا خبر داد و افزود: یکی دیگر از اقداماتی که کمیته امداد برای رفاه زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد، پیگیری برای معافیت خدمت سربازی فرزندان این افراد است که در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 2350 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف شده‌اند.

     

    مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به فرزندان زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات برای توانمندسازی این خانواده‌ها دانست و اظهار کرد: به پسران جوان این خانواده‌ها علاوه بر آموزش‌های شغلی و خدمات معافیت سربازی، کمک‌هزینه ازدواج نیز پرداخت می‌شود.

    *افتتاح 9305 واحد مسکونی مددجویی در دهه فجر

      احمدرضا دالوند، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از افتتاح 9305 واحد مسکونی مددجویی برای خانواده‌های تحت حمایت در دهه فجر امسال خبر داد.

    وی با بیان اینکه مسکن یکی از ارکان اصلی توانمندسازی مددجویان است، گفت:مسکن بخش قابل توجهی از هزینه معیشت خانواده‌های تحت حمایت را به خود اختصاص می‌دهد که تامین این خدمت می‌تواند بار زیادی را از دوش مددجویان بردارد.

    وی با اشاره به افتتاح واحدهای مسکونی برای مددجویان در دهه مبارک فجر گفت: در دهه فجر امسال 9305 واحد مسکن تحویل مددجویان کمیته امداد می‌شود.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اظهار کرد: از این تعداد 1790 واحد مسکونی در نقاط شهری و 7515 آن در نقاط روستایی احداث شده است و به خانواده‌های تحت حمایت تحویل خواهد شد.

    دالوند همچنین از آغاز عملیات لوله‌کشی گاز، احداث حمام و سرویس بهداشتی مناسب برای 122 هزار خانوار نیازمند در سراسر کشور، خبر داد و گفت: سال گذشته نیز 8922 واحد مسکونی و چهار واحد حمایتی برای مددجویان افتتاح شد.

    *جمع‌آوری 1118 میلیارد تومان زکات در سال جاری/ اختصاص بیش از 80 درصد زکات به امور معیشتی

    علیرضا عسگریان،معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادخاطرنشان کرد: میزان زکات پرداختی در کشور در 10 ماهه امسال از مرز هزار میلیارد تومان عبور کرده و به بالای 1118 میلیارد تومان رسیده است.

    وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد زکات جمع‌آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان شده است، گفت: از عایدات حاصل از زکات یک ‌میلیون و 250 هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است.

    عسگریان با اشاره به تهیه 8700 جهیزیه به ارزش 87 میلیارد تومان برای نوعروسان از محل زکات، افزود: همچنین 120 هزار قلم وسیله ضروری منزل از همین محل به نیازمندان ارائه شده است.

    معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین به اقدامات عمرانی از محل زکات اشاره و خاطرنشان کرد: کمک به ساخت 9 هزار مسجد، احداث غسالخانه، ساخت جاده و تامین روشنایی معابر از جمله موارد عمرانی از محل هزینه‌کرد زکات است.

    توجه کنیم! با توجه به خدمات مختلف معیشتی و رفاهی به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، اما هنوز هستند افراد زیادی در نقاط مختلف کشور که از داشتن اماکنات رفاهی و معیشتی برخوردار نبوده و این محرومیت زدایی نیازمند توجه و دقت بیشتر در ارائه خدمات به این عزیزان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار