مدیران خودروعصر اعتبار

نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ؛

تامین زیرساخت مهمترین مشکل مسکن مهر

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهر جدید هشتگرد: با احداث زیر ساختها برای مسکن مهر در این شهر ظرفیت ویژه ای برای سکونت فراهم می شود .

تامین زیرساخت مهمترین مشکل مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی شهرجدید هشتگرد بابیان این که سیاست ایجاد شهر های جدید از اواخر سال 60 آغاز شد گفت: در آن مقطع با کلان شهرها مواجه بودیم و برای ممانعت از حاشیه نشینی 17 شهر در اطراف کلان شهرها کلید خورد اما این سیاست با مسائل و مشکلاتی نیز همراه شد.
     طاهرخانی افزود: افتتاح مترو در بخش  زیرساختی و فاضلاب از جمله مسائل و مشکلاتی بود که در شهر جدید هشتگرد به وجود آمده بود اما به لطف مسئولان این مشکلات حاد نشدند و تا حدودی برطرف شد.
    وی با بیان این که 216 هزار مسکن مهر در کلان شهر تهران و مجموع شهرهای جدید مستقر شده گفت: ما در تامین زیرساختها بسیار عقب افتاده‌ایم.
    وی گفت: در این شهر ما 49 هزار مسکن مهر را شروع کردیم که به لحاظ نبود زیرساختها 15 هزار واحد فاقد متقاضی بود.
    طاهرخانی گفت: در حال حاضر دیدگاه مدیران استانی تامین زیرساختهای لازم در شهر بوده و با افزایش قیمت مسکن در تهران در حال حاضر اقبال مردم برای سکونت در شهر جدید هشتگرد افزایش یافته است.
    وی گفت: با احداث زیر ساختها برای مسکن مهر در این شهر ظرفیت ویژه ای برای سکونت فراهم می شود .
    طاهر خانی گفت: ما توانایی هزینه برای مسکن مهر را از منابع داخلی در اختیار داریم ولی به لحاظ مشکلات موجود و عدم اجازه بازرسی کشور و مجلس نمی‌توانیم هزینه لازم را در مسکن مهر انجام دهیم و از مجلس می خواهیم این اجازه را به ما بدهند تا بتوانیم خدمات بیشتری را به ساکنان مسکن مهرکه اغلب از اقشار کم در آمد جامعه هستند ارائه دهیم. رئیس هیات مدیره و مدیر عامل آبفای کشور با بیان این که در جانمایی احداث شهر های جدید به مسئله مهم آب توجه نشد گفت: شهر جدید هشتگرد نیز همچون دیگر شهرها از این قاعده مستثنی نیست اما با این وجود ما خدمات لازم را ارائه می دهیم و هر جا جمعیتی مستقر می شود ،خصوصا مسکن مهر که اقشار آسیب پذیر هستند تلاش می کنیم قبل از استقرار جمعیت مسائل زیربنایی را آماده کنیم.
    جانباز به چالش اساسی نیمه جنوبی البرز از استان قزوین تا سمنان اشاره کرد و گفت: جمعیت یکپارچه و زیادی در این گستره مستقر هستند که نیاز است تامین زیرساختهای آنها در مجلس مطرح، تا به این چالش رسیدگی شود.
    وی گفت: قسمت عمده ای از تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد تکمیل شده و فاز دوم آن با تامین اعتبار به میزان 300 میلیارد ریال و اختصاص 1300 میلیارد ریال از منابع ملی،  آماده بهره برداری خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به جمعیت رو به افزایش این شهر و ترافیک بزرگراه گفت: نیاز به تامین خدمات در این شهر ملموس است و امید است با تامین اعتبار برای راه اندازی مترو این پروژه تا پایان سال افتتاح شود و شاهد شکوفایی بیشتر در شهر باشیم.
     هدایت گفت: در این شهر 49 هزار مسکن مهر است که 26 هزار واحد آن راه اندازی شده و 12 هزار واحد هم در حال تکمیل است و در صورتی که منابع اعتباری زیرساختها تامین شود  پرونده مسکن مهر امسال بسته خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به کمبود قیر برای آماده سازی خیابانهای مسکن مهر خواستار اختصاص قیر یارانه ای برای آماده سازی راه های این شهر شد.
    وی با بیان اینکه شرکت عمران در انجام امور محوله خود به خوبی اقدام می کند گفت: در حال حاضر ده ها طرح عمرانی، پروژه روبنایی، چند مدرسه و 2 باب کلانتری، 2 باب درمانگاه در این شهر افتتاح شده و 4 درمانگاه در حال ساخت می باشد اما به دلیل کمبود نیروی انسانی، معلم و کادر آموزشی دستگاه بهره بردار از تحویل این پروژه ها خودداری می کنند.
    مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با اشاره به این که شهر جدید دومین شهر استان از لحاظ وسعت می باشد گفت: ناوگان درون شهری این شهر به دلیل پراکندگی فازها و فاصله آنها دچار مشکل است که نیاز به اهتمام و تقویت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو