مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن:

طرح آباد مسکن کلید خورد

عصر ساختمان-ظهیری گفت: طرح آباد مسکن در قالب ساخت ۶ هزار و ۵۲۱ واحد مسکونی در شهر‌های مختلف کشور رونمایی شد.

طرح آباد مسکن کلید خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در مراسم رونمایی از طرح آباد که شامل آغاز احداث 6 هزار و 521 واحد مسکونی در قالب 31 پروژه است، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در طول 30 سال فعالیت خود 67 هزار واحد مسکونی ساخته که با احتساب مسکن مهر سالی 2 هزار و 577 واحد و بدون احتساب مسکن سالانه 1 هزار و 531 واحد مسکونی ساخته است.

    او با بیان اینکه در 10 سال گذشته 1 میلیون و 800 هزار مترمربع سطح زیربنای واحد‌ها بوده است، گفت: در یک دوره‌ای با افت شدید مواجه شدیم، اما پروژه‌هایی که با استاندارد‌های مطلوب منطبق باشد، تعریف و بازسازی ساختار آن‌ها را آغاز کرده‌ایم.

    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن یادآور شد: برای حذف تسهیلات عملکرد فروش را فعال کرده و اقدامات لازم را جهت تأمین منابع مالی انجام داده‌ایم.

    ظهیری با اشاره به اینکه پروژه‌های مشارکتی با شهرداری‌ها، شهر‌های جدید و شرکت‌های بازآفرینی شهری تعریف کرده‌ایم، گفت: ساخت 7 هزار و 100 واحد با متراژ 1.1 میلیون مترمربع برنامه‌ریزی شده و در قالب 34 پروژه که 18 پروژه آن مشارکت با بازآفرینی شهری در شهر‌های جدید است اجرا می شود.

    او افزود: در شهر‌های جدید هم 14 پروژه ملکی با مالکیت خود شرکت عمران شهر‌های جدید تعریف کرده‌ایم.

    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن افزود:ساخت  10 پروژه از این تعداد طرح آغاز شده و روش‌هایی هم مبنی بر بازار سرمایه و تأمین منابع مالی را در نظر گرفته‌ایم.

    ظهیری افزود: در آینده‌ای نزدیک برای تأمین منابع مالی 50 میلیارد تومان اوراق رهن ثانویه را منتشر می کنیم.

    او یادآور شد: 80 میلیارد تومان هم اوراق صکوک اداره را هم به زودی منتشر خواهیم کرد.

    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تصریح کرد: در 1 سال اخیر، 200 میلیارد تومان بدهی تسهیلات جاری را تسویه کرده‌ایم و سیاست ما در این بخش، ساخت واحد‌های مسکونی پایدار برای اقشار متوسط جامعه است.

    ظهیری تأکید کرد: با ساخت این واحد‌ها سعی خواهیم کرد سودآوری را برای حوزه بانکی کشور فراهم و از طرف دیگر زمینه را جهت رونق تولید بخش مسکن فراهم کنیم.

    او با اشاره به اینکه برنامه ساخت پروژه‌های جدید مسکونی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم، گفت: سعی کرده‌ایم در قالب طرح آباد که شامل آغاز، بهبود و اقدامی دوباره است، بتوانیم افزایش تولید مسکن را در زمینه فراهم کنیم.

    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تصریح کرد: هدف ما تولید مسکن باکیفیت برای اقشار متوسط جامعه است که تمامی آن‌ها در راستای سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در جهت افزایش تولید و عرضه مسکن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی