مدیران خودروعصر اعتبار

ارسال پیامک به مالکان خانه‌های خالی برای به چالش انداختن آنان نیست

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مالکان خانه‌های خالی که پیامک دریافت کرده‌اند و برای آنها زمان تعیین شده، نباید نگران باشند.

ارسال پیامک به مالکان خانه‌های خالی برای به چالش انداختن آنان نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون در دو مرحله برای مالکان واحدهای خالی از سکنه پیامک ارسال شده است، گفت: در مرحله اول به 92 هزار مالک و در مرحله دوم به 102 هزار مالک پیامک ارسال شده است.

    او ادامه داد: در سامانه املاک و اسکان جایگاه ویژه‌ای طراحی شده تا مالکانی که مسائل ویژه‌ای دارند، بتوانند درخواست خود را به این طریق ارائه کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در کل کشور یک و نیم میلیون پیامک در مرحله اول برای مالکانی که بیش از یک واحد مسکونی خالی و یا مشکوک به خالی دارند ارسال شده و تاکنون هم بازتاب مثبتی داشته‌ایم و مشکل خاصی در این زمینه مطرح نشده است.

    محمود زاده با اشاره به اینکه ممکن است برخی از متقاضیان در این زمینه با مشکلاتی برای ثبت اطلاعات روبه‌رو شوند، افزود: در مواردی که شماره سند و جزئیات تراکم متفاوت باشد و یا تناقض‌هایی وجود داشته باشد، ورود اطلاعات به سامانه با مشکل مواجه می‌شود که در حال رفع این مشکلات هستیم.

    سامانه املاک و اسکان از هرلحاظ مورد تایید است
    او تصریح کرد: به طور معمول در تمامی استان‌ها مشکلات زیرساختی وجود دارد و این سامانه مانند سایر سامانه‌ها در ورود اطلاعات ممکن است با مشکل روبه‌رو شود، ما در غیر این صورت هیچ مشکلی در این سامانه وجود ندارد و از هر جهت  کارکرد آن را تایید می‌کنیم.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در سامانه طراحی شده برای متقاضیانی که دارای مسائل ویژه باشند جایگاهی طراحی شده اما تاکنون در این زمینه مشکلی مطرح نشده است.

    به گفته این مقام مسئول این سامانه بر اساس مصوبه سال 94 مجلس که تقاضا شده بود سامانه‌ای برای شناسایی خانه‌های خالی طراحی شود آماده شده است با این تفاوت که وزارت راه و شهرسازی چند گام جلوتر از اهداف مورد نظر در این سامانه گام برداشته است.

    او با بیان اینکه نمایندگان مجلس در قانون جدید اصلاحی ماده 54 که در مراحل تصویب قرار دارد در چند مرحله از سامانه املاک و اسکان بازدید داشته‌اند و در این بازدید از تمامی زوایا این سامانه را بررسی کرده‌اند، گفت: نمایندگان مجلس در بازدید از این سامانه متقاعد شدند که سامانه املاک و اسکان ظرفیت بارگذاری اطلاعات تمامی مردم ایران و خانوارها را دارد و ما مشکلی از لحاظ ثبت آن نداریم.

    محمود زاده بیان کرد: پیش از این تراکم و ظرفیتی که برای این سامانه طراحی شده بود 2 تا 3 و نیم میلیون خانوار بود اما وزارت راه و شهرسازی چندین برابر بیشتر برای این سامانه برنامه‌ریزی کرده است.

    معاون مسکن و ساختمان با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان برای تمامی تراکم‌ها و سامانه‌ها اجرایی شده است، گفت: ما از هر لحاظ مثبت بودن این سامانه را تایید می‌کنیم و سعی داریم مشکلات کوچک آن را هم رفع کنیم.

    او بیان کرد: این سامانه و اجرای این دستورالعمل‌ها برای به چالش انداختن و یا نگران کردن مردم و یا مالکان نیست بلکه سعی داریم با ارسال پیامک و تعیین زمان اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنیم.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: ما به دنبال تسریع در تکمیل اطلاعات هستیم تا بتوانیم مسئله سکونت مردم را حل کنیم و این اطمینان را به مردم می دهیم که با ارسال پیامک و تعیین زمان برای عرضه ملک آن‌ها را دچار چالش نکنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار