مدیران خودروعصر اعتبار

«صنعت ساختمان» محرک بزرگ برای ساماندهی وضعیت اقتصادی تهران

عصر ساختمان- شهردار منطقه یک گفت: شهرداری تهران و همه معاونان و مدیران هدف‌شان تعامل، همکاری، تسهیل فرآیندها است تا امکان فعالیت سازندگان در شهر تهران بیشتر فراهم شود.

«صنعت ساختمان» محرک بزرگ برای ساماندهی وضعیت اقتصادی تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید مهدی صباغ در چهارمین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک که با حضور مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران و علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران برگزار شد اظهارکرد: طرح تخفیف پلکانی 40 درصدی عوارض شهرسازی، محرک لازم برای تعدیل قوانین و رفع موانع ساخت و ساز بود و باعث شد با اجرای آن منطقه در 100 روز اخیر نسبت به 7 ماه اول سال نزدیک به 140 درصد رشد درآمدی داشته باشد.

    وی این رشد درآمدی را حاصل تدابیر شهردار تهران و تلاش حوزه شهرسازی منطقه و همکاری و تعامل خوب سازندگان با منطقه دانست و افزود: کمیسیون ماده پنج قانون فرادستی برای کمک به رونق ساخت و ساز و طرح جامع و تفصیلی شهر تهران است که با تسهیل فرآیند ها پرونده های منطقه یک به کمیسیون ارسال شد و با اتفاق خوبی که افتاد و صدور فیش‌ها در این 100 روز، ساخت و ساز در سال آینده رونق خواهد گرفت.

    شهردار منطقه یک با اشاره به لایحه شورای عالی استان‌ها نیز گفت: با این لایحه عمده پرونده های منطقه به دلیل مناسب نبودن ضریب ها و استانداردهای تعریف شده با رأی باغ برگشته و اکنون زمین زیر 500 مترمربع دیگر بررسی مورد باغ نمی شود در حالی که 70 درصد باغ ها در منطقه یک قرار دارد و این طرح نیازمند بررسی و نگاه ویژه‌ تری است.

    صباغ گفت: قوانین نظارتی منجر به کندی حرکت می شود ولی دستگاه نظارتی شهرداری تهران بسیار پیگیرانه و در حال تلاش است تا این جو تعدیل و مجوزها سریعتر صادر شود و در منطقه یک نیز با تشکیل جلسات مستمر پرونده های خاص که دارای مشکل چند سال هستند در حال بررسی مجدد قرار گرفته اند تا سریعتر حل و فصل و به نتیجه برسند.

    وی افزود: صنعت ساختمان محرک بزرگی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی شهر و کشور است چرا که مجموعه آن از تیم های مهندسی طراحی تا تولیدات ساختمانی و... همه به هم متصل و درارتباط هستند و با رونق این صنعت همه چرخ های متصل به آن حرکت و رشد پیدا خواهد کرد.

    عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در این گردهمایی خاطرنشان کرد: به فعالان صنعت ساختمان برای ایجاد محرک های لازم در این صنعت نیاز داریم. یکی از موارد مهم در ساخت و ساز افزایش میانگین عمر ساختمان ها از 30 به 40 و حتی تا 100 سال است تا هم سرمایه‌های شخص هدر نشود و هم به اقتصاد کشور ضرر نرسد و مورد دیگر توسعه زیرساخت‌های گردشگری با همکاری سازندگان در تهران است.

    وی اعلام آمادگی کرد که بازدید از 10 پروژه منطقه یک، برای رفع مشکل و تسهیل در اجرای آن از طرف منطقه معرفی و با حضور ایشان انجام شود.

    جاوید نیز در این گردهمایی قانون برج -باغ‌ها را نیاز به بازنگری مجدد دانست و افزود: باید سازندگان به توسعه ساخت و ساز نه تنها در مناطق شمالی بلکه در دیگر مناطق شهر تهران به خصوص بافت های فرسوده نیز توجه کنند و مجموعه‌های خدمات محلی را برای دسترسی آسان شهروندان در محلات احداث و به شهر در توسعه زیرساخت ها کمک نمایند.

    بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، گفتنی است این گردهمایی 5 و 6 بهمن ماه در مرکز همایش‌های آسمان زعفرانیه برگزار شد و طی آن پنل هم اندیشی سازندگان منطقه یک با مدیران شهری تهران برگزار و سازندگان در این پنل تسریع در روند ساخت و ساز و رفع مشکلات در خصوص موارد آتش نشانی، فضای سبز، پایانکار، استاندارد آسانسور، کمیته نما، نظارت بر hse و... را مطرح کردند و سپس کمپین شهر و سازنده با هدف بررسی مواردی چون قانون موسوم به برج - باغ، طرح موضوع اخذ وجوه مازاد بر مقررات قانونی، بررسی قانون مربوط به فضای سبز و اخذ جریمه درختان، بهبود تعامل سازندگان با سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان تامین اجتماعی،ادارات خدمات رسان و ...مطرح شد و حاضرین از نمایشگاهی که با حضور شرکت ها و حوزه های فعال صنعت ساختمان برپا شده بود بازدید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو