مدیران خودروعصر اعتبار

تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان زلزله‌زده بهزیستی خوی در اولویت است

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به مشکلات زیاد جامعه هدف و مددجویان تعمیر یا بازسازی مسکن آنان که بیش از ۲ هزار واحد ارزیابی شده در اولویت است.

تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان زلزله‌زده بهزیستی خوی در اولویت است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، پروین محمدپوری  افزود: در راستای کمک به مددجویان باید بنیاد مسکن میزان آسیب به منازل آنها را تایید کند تا لیست آنان به بهزیستی کشور جهت اخذ اعتبارات ارسال شود.

    وی با بیان اینکه لازم است از تمام ظرفیت‌های اطلاع رسانی در راستای کمک خیرین برای احداث مسکن معلولان استفاده شود، اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، 250 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در زلزله اخیر تخریب و یک هزار و 775 واحد نیز نیازمند تعمیر است.

    مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: تاکنون موفق شدیم تا 22 کانکس برای اسکان موقت مددجویان معلول با کمک خیرین تهیه کنیم که در حال ارسال به مناطق زلزله زده خوی است.
    به گفته محمدپوری، خیران و موسسات خیریه قول داده‌اند تا در زمینه تهیه کانکس جهت اسکان موقت جامعه هدف بهزیستی کمک‌های خود را به سمت بهزیستی و مددجویان آن سوق دهند.
    وی با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی و تامین کانکس یکی از مواردی است که خیرین به این سمت باید سوق داده شوند، اظهار کرد: مددجویان ما قادر به تامین سهم آورده نیستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای به آنان شود.

    محمدپوری یادآور شد: ضایعه نخاعی ها و معلولان جسمی و حرکتی در اولویت خدمات رسانی جامعه هدف و مددجویان ما در خوی هستند که بیش از 2 هزار مورد را شامل می‌شود.

    وی با اظهار خرسندی از کمک خیرین و بهزیستی های استان‌های همجوار در زلزله خوی گفت: جیره خشک، بخاری برقی و هیتر، پتو، پوشینه و سایر وسایل موارد نیاز را به موقع از این افراد و همکاران دریافت کردیم.

    به گفته محمدپوری، مساله مهم مدیریت توزیع این کمک‌های بود چرا که مددجویان بهزیستی از جمله معلولان و زنان سرپرست خانوار قادر نیستند برای دریافت وسایل مورد نیاز مراجعه کنند و لازم است خود بهزیستی نسبت به این موضوع اقدام کند.

    وی با تاکید بر محله محور بودن خدمات بهزیستی تاکید کرد: در این راستا 10 مرکز مثبت زندگی در شهرستان خوی فعال شد که هر کدام 450 پرونده را تحت پوشش داشته و خانوارها را می‌شناسند و خدمات و کمک‌ها از طریق این مراکز ارایه می‌شود.

    مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه در طول هفته به این مددجویان کمک رسانی می‌شود، افزود: باید تمام نیازهای آنان را تامین کنیم چون خودشان به تنهایی قادر به تامین آنها نیستند و در این راستا بیشتر مراکز خودمان به صورت خودجوش از زمان وقوع زلزله پای کار آمده‌اند.

    محمدپوری اضافه کرد: از روزهای نخستین پس از وقوع زلزله هشتم بهمن با همکاری مشاوران بهزیستی خدمات مشاوره‌ای در قالب طرح محب نیز به زلزله زدگان ارایه می‌شود.

    وی ادامه داد: این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در حوادث غیرمترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیردولتی که در آن روانشناسان با مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز بنام گروه‌های فوریتی محب به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

    مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه گزارش مشروح این خدمات نیز به زودی جمع بندی و ارایه می‌شود، افزود:حوادث و بلایای طبیعی نه تنها جسم انسان را بلکه بر روح و روان آنها نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند که این در حالی است که روان آدمی آسیب پذیرترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا بشمار می‌رود.

    هم اکنون 50 هزار و 735 خانوار مستمری بگیر در استان وجود دارد، تعداد دانشجویان تحت پوشش 670 نفر و سالمندان 24 هزار و 519 نفر است، افراد دارای معلولیت تحت پوشش 59 هزار و 914 نفر هستند که 42 هزار و 44 نفر از این افراد مستمری بگیر هستند و 44 مرکز نگهداری از معلولین نیز در استان فعالیت دارند.

    244 هزار و 584 نفر شامل مددجو به همراه اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی استان آذربایجان غربی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو