مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح پایانه صادراتی سنگ محلات تا پایان ۱۴۰۲

عصر ساختمان- مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: پایانه صادراتی سنگ محلات تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

افتتاح پایانه صادراتی سنگ محلات تا پایان ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد حلاجیان 18 مهرماه 1402 در آیین آغاز به کار نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات اظهار کرد: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه سنگ ساختمانی کشور است که در فضایی به وسعت 120 هزار مترمربع و با حضور 360 شرکت کار خود را آغاز کرده است.

    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه پس از برگزاری 15 دوره به بلوغ خوبی رسیده و امروز میزبان 22 استان کشور است، گفت: یکی از دلایل مهم عدم موفقیت در بازارهای بین المللی عدم ارائه محصول در بازارهای جهانی است و این نمایشگاه در راستای معرفی پتانسیل خود به بازار جهانی حرکت می کند و در زمره 5 نمایشگاه بزرگ جهان قلمداد می شود.

    حلاجیان با بیان اینکه تجار و هیات های تجاری تخصصی از کشورهای مختلف همواره در نمایشگاه حضور داشته اند، گفت: دو هیات تخصصی از ترکیه و  ازبکستان در نمایشگاه پانزدهم حضور دارند. سال گذشته بیش از 25 کشور در نمایشگاه حضور داشتند که این مهم در توسعه صنعت سنگ کشور اثربخش بوده است.

    وی گفت: امسال از کشورهای فرانسه، آلمان و ترکیه اساتید صنعت سنگ در نمایشگاه حضور خواهند داشت و دوره های تخصصی برگزار می کنند، همچنین نمایشگاه طی 6 سال اخیر با رسانه های تخصصی سنگ از کشورهای ایتالیا، ترکیه و چین در ارتباط است و در این دوره رویدادی نیز در بحث اطلاع رسانی بین المللی صنعت سنگ برنامه ریزی شده است.

    حلاجیان اضافه کرد: در راستای شناسایی و رفع مشکلات حوزه صادرات سنگ، میز صنعت کشور در نمایشگاه برگزار می شود.

    دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران تصریح کرد: علاقه داشتیم که امسال پایانه تخصصی صادرات سنگ در کنار نمایشگاه افتتاح شود اما این مجموعه که به جهت کمک به صادرکنندگان سنگ و معادن راه اندازی خواهد شد، تا پایان سال رسما به بهره برداری می رسد تا تولیدکننده بر تولید و معدنکار در استخراج سنگ متمرکز شود. پایانه نیز بحث بازاریابی و روند صادرات را دنبال خواهد کرد و امکان بارانداز دو میلیون تن سنگ در لحظه به واسطه این پایانه مهیا می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو