مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی، زمین را رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری دانست و گفت: کشورهای پیشرفته برای ایجاد توسعه شهری و اقتصادی، برنامه‌ریزی در حوزه زمین را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به اراضی و املاک با حضور مدیرعامل و معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن و مدیران و کارشناسان حوزه املاک ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

    "ارسلان مالکی" مدیرعامل این سازمان در افتتاحیه این نشست آموزشی گفت: زمین رکن اساسی برنامه‌ریزی شهری است و همه کشورهای پیشرفته برای ایجاد توسعه شهری و اقتصادی، برنامه‌ریزی در حوزه زمین را در صدر اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت زمین و مسکن در قانون اساسی و قوانین جاری کشور، افزود: هدف از وضع همه این قوانین ایجاد توسعه و رفاه اجتماعی برای افراد جامعه است.

    وی تاکید کرد: باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم تا در تحصیل و تشخیص اراضی دچار اشتباه نشویم، زیرا این نوع اشتباهات باعث ایجاد گرفتاری و مشکل در زندگی مردم می‌شود.

    مالکی اضافه‌کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در اجرا ایجاد مشکل می‌کنند، ضرورت دارد و تلاش برای رفع این اشکالات از همین نشست‌های آموزشی آغاز می‌شود.

    مستندسازی اراضی، بازشماری منابع تثبیت شده، تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط در حوزه زمین، شناسایی و تحصیل اراضی جدید در حریم و محدوده شهرها از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این نشست به آنها اشاره کرد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت و ضرورت بحث آموزش، اظهار داشت: استفاده از تجربیات افراد متخصص اثربخشی کارها را افزایش می‌دهد.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، خواستار تداوم نشست‌های آموزشی و تخصصی در این سازمان شد و اضافه کرد: این دوره‌ها باید کاربردی و منطبق بر نیاز واقعی کارشناسان استانی و با رویکرد حل مساله باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی