مدیران خودروعصر اعتبار

بذرپاش: نقش‌آفرینی‌ صندوق توسعه در نهضت ملی مسکن جدی‌تر می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: در جلسه کارگروه تامین مالی مسکن بر نقش‌آفرینی‌ جدی‌تر صندوق توسعه ملی در کلان پروژه نهضت ملی مسکن تاکید شد.

بذرپاش: نقش‌آفرینی‌ صندوق توسعه در نهضت ملی مسکن جدی‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در جلسه کارگروه تامین مالی مسکن بر نقش‌آفرینی‌ جدی‌تر صندوق توسعه ملی در کلان پروژه نهضت ملی مسکن تاکید و دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به تسویه مطالبات بانک مسکن برای افزایش توان پرداخت تسهیلات ساخت‌ مسکن شدند.

    وی ادامه‌داد: وزارت اقتصاد هم ظرفیت‌های بازار سرمایه را برای این مهم فعال خواهد کرد.

    به گزارش ایرنا، جلسه «کارگروه تامین مالی» شورای‌عالی مسکن پنجشنبه 21 دی ماه با حضور رییس‌جمهور برگزار شد. در این جلسه اعضا برای سرعت گرفتن امر مسکن‌سازی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز جزو پیشران‌های اقتصاد و تولید در کشور بوده و تولید مسکن نیز اثر مستقیمی در رشد تولید و کاهش تورم بخش مسکن دارد و با عنایت به ماموریت ذاتی «صندوق توسعه ملی» در توسعه مولدهای اقتصاد کشور، مقرر شد تا این صندوق نقش جدی‌تری در تامین کلان پروژه‌های مسکن ایفا کند.

    همچنین از محل استجازه‌ها و مجوزهای بالادستی و اساسنامه‌های خود، حداکثر مساعدت برای تامین مالی پروژه‌های مسکن را به عمل آورد.«افزایش سرمایه بانک مسکن» با هدف افزایش توان این بانک برای تامین مالی پروژه‌های مسکن، دیگر تصمیم این جلسه بود که بر اساس آن دستگاه‌های دولتی و بانک مرکزی موظف شدند با تسویه مطالبات بانک مسکن به این مهم کمک کنند.

    وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند تا منابع لازم برای «صندوق ملی مسکن» که مسوولیت تامین منابع مالی خدمات زیربنایی و روبنایی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نیز تامین منابع برای کمک به ساخت مسکن اقشار نیازمند را به عهده دارد، فراهم کنند.علاوه بر این، اعضا به وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی ماموریت دادند از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها با روش‌های مختلف بهره بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو