مدیران خودروعصر اعتبار

پلمب آسانسورهای بحرانی در دستگاه‌های دولتی

عصر ساختمان- معاون سازمان ملی استاندارد در پی اعلام مشکل برخی از آسانسورهای دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها از پلمب این آسانسورها در صورتی‌که در وضعیت بحرانی باشند، خبر داد.

پلمب آسانسورهای بحرانی در دستگاه‌های دولتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، وحید مرندی مقدم با بیان اینکه ما در سال گذشته 1665 دستگاه آسانسورهای دستگاه های دولتی و ساختمان های عمومی در سطح کشور را مورد بازرسی قرار دادیم، اظهارکرد: در سال جاری نیز نسبت به بازرسی آسانسورهای دستگاه‌های دولتی اقدام کردیم که مشخص شد تعدادی از این آسانسورها فاقد استاندارد لازم هستند.

    وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد بحث بازرسی از آسانسورها را با جدیت پیگیری می‌کند، ادامه داد: آسانسورهای تعدادی از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز با مشکل مواجه بودند که به همین علت آسانسورهای فاقد استاندارد را برای انجام عملیات بازرسی و رفع نقص پلمب کردیم.

    به گفته معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد، تمامی دستگاه‌های دولتی موظف به بازرسی دوره‌ای از آسانسورهای خود هستند.

    مرندی مقدم با بیان اینکه سازمان استاندارد این اقدام را تنها برای دستگاه‌های دولتی می‌تواند انجام دهد، گفت: ما نمی‌توانیم تک تک سراغ تمام منازل مسکونی و اداری سطح شهر برویم و آسانسورها را بازرسی کنیم، اما به مردم توصیه می‌کنیم که نسبت به بازرسی سالانه آسانسورهای خود توسط مراکز معتبر و مجاز بازرسی اقدام کنند.

    وی درباره مشکلات آسانسورهای فاقد استاندارد نیز اظهارکرد: آسانسورها باید از جهت تمامی موارد مشمول استاندارد اجباری برخوردار باشند که برای مثال در بازرسی‌ها سالم بودن ضربه‌گیر در صورت سقوط آسانسور بررسی می‌شود که می‌تواند از خطرات بعدی جلوگیری کند.

    مرندی مقدم ادامه داد: ما پس از این نیز به دستگاه‌های دولتی مراجعه خواهیم کرد و در مواردی که آسانسورهای آنها از وضعیت فنی بحرانی برخوردار باشد، ضمن اینکه فرصت لازم برای رفع نقص برای استفاده مجدد داده خواهد شد، آسانسور این دستگاه‌ها برای حفظ جان مردم پلمب خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو