مدیران خودروعصر اعتبار

خواهرخواندگی تهران ـ سارایوو

توسعه گردشگری، سرفصل مشترک همکاری‌ها

عصر ساختمان- شهردار تهران و شهردار سارایوو تفاهم‌نامه خواهرخوانندگی فی‌مابین این دو شهر را امضاء کردند.

خواهرخواندگی تهران ـ سارایوو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی فی‌مابین تهران و سارایوو با بیان اینکه خوشحال هستیم که در هفته‌های اخیر، شهر تهران میزبان رییس جمهور کشور بوسنی و هرزگوین و شهردار سارایوو بوده است، گفت: مردم دو کشور و سارایوو سابقه آشنایی دیرینه‌ای دارند، چراکه مردم ایران در زمان جنگ بوسنی کمک‌های زیادی به مردم این کشور داشته‌اند و امروز باید ما به عنوان شهردار تهران و شهردار سارایوو به گونه‌ای عمل کنیم که ارتباط و روابط خوبی فی‌مابین دو کشور ایران و بوسنی و دو شهر تهران و ساریوو ایجاد شود.

    وی با اشاره به ایجاد خواهرخواندگی این دو شهر گفت: در حقیقت پیمان خواهرخواندگی بسترهایی در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و خدماتی را فراهم می‌کند.

    شهردار تهران با بیان اینکه همکاری این دو شهر با توجه به آشنایی مردم دو کشور سال‌هاست قدمت دارد، گفت: در زمینه همکاری‌های فرهنگی و گردشگری می‌توانیم اقدامات زیادی انجام دهیم و امیدواریم بتوانیم ابعاد دیگر پیمان خواهرخواندگی نیز اجرایی شود.

    قالیباف افزود: یکی از این مفاد پیمان خواهرخواندگی برگزاری هفته فرهنگی تهران در سارایوو و برعکس است که امیدواریم محقق شود.

    به گزارش ایسنا، در ادامه ایوو کومشیچ، شهردار سارایوو نیز در ادامه این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از سفر به تهران گفت: امضای این تفاهم‌نامه اثبات دوستی فی‌مابین تهران و سارایوو است و همانگونه که اشاره شده، روابط دو شهر تهران و سارایوو به سال‌های قبل بازمی‌گردد که فضای بسیار مناسبی برای گسترش اقدامات فرهنگی، علمی و تجاری، وجود دارد.

    وی با بیان اینکه مردم بوسنی نمی‌توانند کمک‌ها و حمایت مردم ایران در زمان جنگ را فراموش کنند، گفت: در آن شرایط سخت دولت و ملت ایران پشتیبان بوسنی بود که این کمک‌ها در زمان سخت نشان می‌دهد که چه مقدار یک کشوری می‌تواند دوست و همراه باشد و من امروز با خوشحالی و افتخار میهمان شهر تهران هستم.

    شهردار سارایوو ضمن دعوت از قالیباف برای بازدید از شهر سارایوو گفت: تهران شهر بسیار بزرگی است که به سختی می‌توان آن را رویت کرد مگر اینکه بر فراز آن پرواز کنی تا بتوانی همه شهر را بازدید کنی.

    کومشیچ با اشاره به گسترش خطوط مترو در تهران گفت: تهران شهری است که خطوط مترو گسترده‌ای دارد و در یک روز بیش از نیمی از جمعیت کشور بوسنی را جابه‌جا می‌کند.

    وی ضمن شگفتی از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران گفت: یکی از مکان‌هایی که من را به شدت تحت تاثیر قرار داده، بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران بود چراکه دغدغه همه مدیران شهرداری در همه کشورها چگونگی کنترل ترافیک است که باید بگویم این مرکز به خوبی توانسته است کنترل ترافیک تهران که بنا به گفته مسوولان شامل تردد چند میلیون خودرو می‌شود را کنترل کنیم.

    شهردار سارایوو با اشاره به ظرفیت فرهنگی تهران گفت: علاقه‌مند هستیم که از بافت‌های فرهنگی و تاریخی تهران بازدید کنیم چراکه به نظر می‌رسد ظرفیت بسیار بالایی بین دو شهر برای همکاری در زمینه توسعه گردشگری وجود داشته باشد.

    کومشیچ با اشاره به تاریخ چند هزار ساله تهران گفت: ما امیدواریم که ضمن بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی تهران بتوانیم، زمینه‌های همکاری بین این دو شهر در زمینه گردشگری و فرهنگی را توسعه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار