مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست شهرداران ۴۰ شهر بزرگ جهان برای حفظ محیط زیست

عصر ساختمان- شهرداران ۴۰ شهر بزرگ جهان در نشست مکزیکو سیتی خواستار ­تامین بودجه ۳۷۵ میلیارد دلاری برای کنترل تغییرات آب و هوایی شدند.

درخواست شهرداران ۴۰ شهر بزرگ جهان برای حفظ محیط زیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از شبکه خبر ، آنه هیدالگو شهردار پاریس که ریاست شبکه 40 شهر بزرگ دنیا را برعهده دارد گفت" این مبلغ اگرچه زیاد است اما چاره ای جز تامین این بودجه سنگین و هنگفت ­برای مقابله با تغییرات آب و هوایی نداریم."
    وی افزود، در صورت تامین بودجه 378 میلیارد دلاری بشریت می تواند از فرصت زندگی کردن بهره ببرد.
    دست اندرکاران نشست شهرداران 40 شهر بزرگ هدف از برگزاری چنین نشستی را مقابله با شک و تردید های ناشی از تصمیمات احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا در رویکردهای دولت جدید این کشور با موضوع آب و هوایی توصیف کردند.
    شرکت کنندگان در این نشست با تاکید بر استفاده از انرژی های تجدید پذیر، خواستار تلاش برای کاهش تولید گازهای مضر شدند.
    شهرداران پاریس، مکزیکوسیتی و مادرید نیز در راستای کاهش گازهای منواکسید کربن و مضر و از سوی دیگر افزایش کیفیت هوا تا سال 2025 از راهبردهای کاهش مصرف گازوئیل در مکزیک، فرانسه و اسپانیا خبر دادند.
    رهبران شلوغ ترین و آلوده ترین شهرهای جهان که میلیون ها نفر سکنه دارند با حضور در نشست مکزیک از رهبران کشورها در چارچوب مفاد توافق پاریس خواستار محدودیت و کاهش تولید گازهای مضر شدند.
    در حالی که توافق پاریس به منظور مقابله با گرمای زمین بر کاهش دو درجه سیلسیوس گازهای صنعتی تاکید دارد دونالد ترامپ اجرای این توافق را ازسوی آمریکا با شک و تردید روبرو کرده است.
    از سوی دیگر، در حالی که میلیاردر جمهوریخواه آمریکا در اظهارات هفته گذشته خود را ­حامی توافقات بین المللی خواند­اما پیشتر در اظهارات کارزار انتخاباتی خود از پاره کردن توافقات بین المللی خبر داده بود.
    گروه شهرداران 40 شهر شامل لندن، نیویورک، ونکور، هنگ کنگ و سئول می شود.
    مارک واتس، مدیر اجرایی" 40 شهر بزرگ" ­در اظهارات روز گذشته خود خواستار کاهش تولید گازهای مضر اینگونه شهرها تا دهه آینده شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار