مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن اسفراین:

۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی اسفراین از نقشه طرح هادی محرومند

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسفراین گفت: در ۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسفراین کار مطالعات طرح هادی انجام نگرفته و این روستاها از نقشه طرح هادی محروم هستند.

۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی اسفراین از نقشه طرح هادی محرومند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، رمضانعلی ترکمانی  اظهار کرد: بخش مرکزی این شهرستان دارای 145 روستا بوده که تاکنون کار مطالعاتی طرح هادی 75 روستا توسط بنیاد مسکن انجام‌گرفته و تعداد 70 روستا کار مطالعاتی طرح هادی انجام نگرفته و محروم از نقشه طرح هادی هستند.

وی بیان داشت: از مجمع 75 روستا که نقشه طرح هادی آنها تهیه‌شده  37 روستا طرح هادی در آنها اجراشده است و مردم این روستاها از نعمت اجرای این طرح برخوردار هستند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه 24 روستای بخش بام و صفی‌آباد شهرستان نیز از نقشه طرح هادی محروم هستند گفت: 58 روستا در بخش بام و صفی‌آباد وجود دارد که کار مطالعاتی طرح هادی در 34 روستا آن به پایان رسیده و در 12 روستای این منطقه طرح هادی اجراشده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون طرح هادی در 19 روستای این شهرستان اجرایی شده که با اجرای این طرح 10 روستا از محل قیر رایگان آسفالت شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسفراین اجرای طرح‌های هادی را در راستای توسعه، عمران و آبادانی این مناطق مهم عنوان کرد.

به گفته وی اجرای طرح‌های هادی در روستاها همچنین باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری می‌شود.

ترکمانی در ادامه با اشاره به مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی خاطرنشان کرد: از مجموع 203 روستای این شهرستان تعداد 7 هزار مسکن روستای نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی هستند‌.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسفراین افزود: با اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستای تاکنون 7 هزار و 140 مسکن روستایی تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی دریافت کرده‌اند که از این تعداد 5 هزار و 570 مسکن روستایی با اجرای عملیات بهسازی و مقاوم‌سازی پایان کار دریافت نموده‌اند.

وی گفت: در سطح شهر اسفراین نیز 75 مسکن شهری موفق به دریافت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

گفتنی است نیمی از جمعیت شهرستان اسفراینی در مناطق روستایی شهرستان سکونت دارند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو