مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل کشور نیازمند انشعاب فاضلاب است

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل کشور نیازمند انشعاب فاضلاب است.

۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل کشور نیازمند انشعاب فاضلاب است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، احمد اصغری مهرآبادی، صبح چهارشنبه در حاشیه افتتاح 2148 واحد در فاز 8 مسکن مهر پرند، در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع 2 میلیون 210 هزار واحد از تسهیلات مسکن مهر از ابتدای شروع بهره مند شدند تاکنون عملیات ساخت یک میلیون 945 هزار واحد به اتمام رسیده است، از این تعداد یک میلیون 837 هزار واحد افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است.

    وی افزود: به جز پروژه هایی که متقاضی ندارند، یا پرونده های آن ها در محاکم قضایی مطرح است، یا زیر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند به دلیل نداشتن متقاضی موثر، متوقف هستند، حدود 90 هزار واحد مسکونی داریم که کم عارضه هستند، مابقی پروژه ها دارای مساله هستند و در شورای مسکن کشور تصمیم گرفته شده که پروژه های دارای معارض توسط خود دستگاه ها رسیدگی و پیگیری شود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در دولت یازدهم مجموعا 865 هزار واحد تحویل داده شده است، گفت: یعنی به طور میانگین سالیانه 215 هزار واحد تحویل شده است و این میزان یعنی 56 درصد کل پروژه هایی که از ابتدای مسکن مهر تحویل شده است و 54 درصد پروژه ها در این دولت سند دریافت کرده اند.

    وی گفت: باز بانک های عامل به خصوص بانک مسکن تقاضا داریم که اعطاء تسهیلات را سرعت بخشد که تا پایان سال این مسکن ها تحویل متقاضیان شود، اگر بحث بیمه و مالیات در مسکن مهر با همکاری دستگاه ها به سرعت حل نشود و توانایی ارائه مفاصا حساب نداشته باشیم، نمی توانیم گواهینامه پایان کار صادر کنیم و اگر این گواهینامه صادر نشود، امکان تراکنش اقساطی و تحویل واحد نخواهد بود، همکاری همه دستگاه ها در به سامان رساندن مسکن مهر نیاز است.

    مهرآبادی با اشراه به تعداد پروژه های مسکن مهر در استان تهران، اضافه کرد: از مجموع 333 هزار واحدی که در دست احداث است، تا به امروز کار ساخت 270 هزار واحد به اتمام رسیده است، در شهرهای بالای 25 هزار نفر، با حجم پروژه 115 هزار واحد، با 98 درصد پیشرفت فیزیکی بیشترین عملکرد را داریم و حدود 2 هزار واحد باقیمانده است.

    وی گفت: در شهر جدید پردیس که بیشترین پروژه را در استان تهران دارد، خوشبختانه از یک سال قبل کار بسیار فعال شده است و دوستان تلاش دارند، اما اینجا تعداد واحدهای بیشتری باقی مانده است، در شهر جدید پرند مجموعا 20 هزار واحد از 95 هزار واحد باقی مانده که 11 هزار واحد آن دارای معارض است و تنها 9 هزار واحد کم مساله داریم که در سال جاری به اتمام می رسد.

    نماینده تام وزیر در پروژه مسکن مهر اضافه کرد: در شهر اندیشه نیز کار مسکن مهر به اتمام رسیده است، تاکنون در مجموع 50 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک های عامل در خصوص مسکن مهر پرداخت شده که 48 هزار 200 میلیارد تومان آن توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

    وی گفت: حدود 42 هزار میلیارد تومان از تسهیلات پرداخت شده در شهرهای کشور، حدود 3 هزار و 977 میلیارد تومان در بافت فرسوده بوده که 65 هزار واحد در بافت فرسوده احداث می شود، 4 هزار میلیارد تومان برای مسکن روستایی و حدود 360 میلیارد تومان برای خرید مسکن مهر و جعاله از محل خط اعتباری پرداخت شده و هنوز ما حدود 7 هزار میلیارد تومان هم جا داریم تا به سقفی که تعیین شده است برسیم.

    مهرآبادی به خدمات زیربنایی در مسکن مهر اشاره کرد و گفت: با احتساب طرح های خود مالکی، تاکنون 150 هزار واحد را به اتمام رسانده ایم و نیازمند طرح های زیربنایی از نظر آب، 400 هزار واحد نیازمند انشعاب فاضلاب و 150 هزار واحد فاقد برق و 178 هزار واحد فاقد گاز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو