مدیران خودروعصر اعتبار

قربانخانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

افت کیفیت ساختمانها با دخالت افراد فاقد صلاحیت

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: قانون گذار برای ساختمان سازی صلاحیتی را تعیین کرده و اگر رعایت نشود و افراد فاقد تخصص دخالت کنند، کیفیت ساختمان ها کاهش چشم گیری خواهد داشت.

افت کیفیت ساختمانها با دخالت افراد فاقد صلاحیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مانور بزرگ بازرسی سازمان نظام مهندسی استان تهران به منظور کنترل کیفیت ساختمان های در حال ساخت امروز در نقاط 2 و 5 تهران برگزار شد.

    حسن قربانخانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از وظایف نظام مهندسی کنترل کیفی خدمات مهندسی است ، گفت:  به طور مستمر در سطح شهر بازدیدهایی انجام می شود، اما امروز به طور ویژه و در حال  مانور بازدیدهایی را داریم.

    وی در ادامه افزود: این مانور در مناطق 2 و 5 شهرداری تهران برگزار شده و تمامی کارگاه های صنعتی ساختمان و سازنده ذی‌صلاح آنها  مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین  مقایسه ای بین کیفیت کارگاه های ساختمانی که سازنده ذی‌صلاح دارند و یا فاقد سازنده هستند، انجام می شود.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: قانون گذار برای ساختمان سازی صلاحیتی را تعیین کرده و اگر رعایت نشود و افراد فاقد تخصص دخالت کنند، کیفیت ساختمان ها کاهش چشم گیری خواهد داشت.

    وی در خاتمه یادآور شد: با دخالت افراد فاقد صلاحیت در ساختمان ها، هم ساکنان ساختمان ها و هم سازندگان دچار ضررهای مالی و جانی بسیاری خواهند شد.
    توقف پروژه های فاقد سازندگان ذی‌صلاح از سوی وزارت راه

    خوشدل معاون خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران در اولین بازدید خود در یکی از پروژه های ساختمانی که سازنده ذی‌صلاح نداشت و هیچ از یک از خدمات فنی و مهندسی را رعایت نکرده بود، گفت: ساخت و سازهای شهری در حال حاضر نیازمند حضور سازندگان دارای صلاحیت است و عدم فرآیند رعایت نکردن آنها تمامی ساختمان ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

    وی در ادامه افزود: در ساخت و سازهای کشور باید از مجریان ذی‌صلاح استفاده شود و باید پروانه خود را از وزارت راه و شهرسازی دریافت کنند.

    خوشدل تصریح کرد: طبق قانون تمامی ساخت و سازهای شهری باید دارای کارگران متخصص و سازندگان اصلح باشد و درصورتیکه رعایت نشود، شاهد حوادث ناخوشایندی خواهیم بود.

    وی در ادامه عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی از سال 95 بازرسی های دوره ای خود را آغاز کرده و تاییدیه  این بازرسی ها از سوی وزارت راه وشهرسازی ارسال می شود.

    معاون خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی استان تهران یادآور شد: در صورتیکه ساختمان ها از سازندگان ذی‌صلاح استفاده نکنند، این پروژه به دستور وزارت راه و شهرسازی متوقف می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو