مدیران خودروعصر اعتبار

فلسطین در صدر کشورهای با سریع‌ترین رشد گردشگری

عصر ساختمان- سازمان جهانی گردشگری فهرستی از مقاصد توریستی جهان با سریع‌ترین رشد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر کرد.

فلسطین در صدر کشورهای با سریع‌ترین رشد گردشگری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  آنچه از فهرست جدید سازمان جهانی گردشگری درباره مقاصد گردشگری با سریع‌ترین رشد در سال جاری می‌توان دریافت این است که کشورهایی چون مصر و تونس توانسته‌اند پس از گذر در دوره بحران ناشی از حملات تروریستی بار دیگر به مدار گردشگری بازگردند و در این میان میل فزاینده‌ای در میان گردشگران بین‌المللی برای سفر به مقاصد کمتر دیده شده ایجاد شده است و حضور کشورهایی چون فلسطین، مغولستان و نیکاراگوئه در این فهرست گواهی بر این ادعاست.

    اوایل سال «بنکسی»، نقاش معروف خیابانی یک هتل در کرانه باختری افتتاح کرد که حاکی از شروع رشد سریع گردشگری در این منطقه بود و حالا بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، این منطقه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون شاهد رشد 57.8 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بوده است. ساخت این هتل که «Walled Off» نام دارد یکی از دلایل اصلی افزایش آگاهی گردشگران خارجی نسبت به فلسطین بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از 630 هزار توریست به فلسطین سفر کنند.


    مصر

    در جایگاه دوم برترین کشورها از حیث رشد سریع گردشگری در نیمه نخست سال 2017، کشور تاریخی مصر قرار دارد. صنعت گردشگری مصر در چند سال اخیر اوضاع نابسامانی را به سبب ناآرامی‌های سیاسی، حملات تروریستی از جمله انهدام یک فروند هواپیمای حاوی گردشگران برفراز صحرای سینا تجربه کرد که موجب شد بسیاری از افراد از سفر به شمال آفریقا خودداری کنند. از بخت بد مصری‌ها، بریتانیایی‌ها همچنان از پرواز هواپیماها به مقصد شرم‌الشیخ جلوگیری می‌کند اما این موجب نشدکه در چند ماه اخیر گردشگران دیگر کشورها به سمت مصر هجوم نبرند تا این کشور امسال افزایش 51 درصدی شمار گردشگران را تجربه کند و انتظار می‌رود تا پایان سال حدود 8 میلیارد نفر به این کشور سفر کنند با این وجود این آمار هنوز بسیار کمتر از 14 میلیونی است که در سال 2010 به این کشور سفر کردند.
    جزایر ماریانای شمالی

    اکثر مردم نمی‌دانند محل این مجمع‌الجزایر روی نقشه کجاست، اما این مانع آن نشده است که جزایر ماریانای شمالی یکی از سریع‌ترین رشدها را در میان مقاصد گردشگری جهان به نام خود ثبت نکند. بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، شمار افرادی که امسال به این منطقه سفر کرده‌اند با 37.3 درصد رشد در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته همراه بوده است. این مجمع‌الجزایر که جزو مناطق خودمختار آمریکا محسوب می‌شود، در سال 2016 در مجموع پذیرای 531 هزار گردشگر بوده است.
    ایسلند

    دیدن نام کشور ایسلند در این فهرست خیلی جای تعجب ندارد، چرا که این کشور چند سالی است که رشد قابل‌توجهی در گردشگری دارد که بسیاری این افزایش محبوبیت را به سریال معروف «بازی تاج و تخت» نسبت می‌دهند که در این کشور مقابل دوربین می‌رود. این روند همچنان ادامه دارد و شمار گردشگران ایسلند امسال 34.9 درصد رشد داشته و این بدان معناست که این کشور تا پایان سال نزدیک به 2.5 میلیون گردشگر را میزبانی خواهد کرد.
    تونس

    صنعت گردشگری تونس نیز بحران مشابهی را چون مصر پس از قتل‌عام سال 2015 گردشگران در ساحل شهر سوسه تجربه کرد که به کشته شدن 38 نفر عمدتا بریتانیایی انجامید. هتلی که این قتل عام در آن روی داد امسال بازگشایی شد و وزارت امور خارجه بریتانیا نیز منع سفر به این کشور را کاهش داد و در نتیجه آن شمار گردشگران این کشور آفریقایی امسال 35.2 درصد رشد پیدا کرد. اگر این روند همچنان ادامه داشته است.

    ویتنام سریع‌ترین کشور آسیا در عرصه رشد گردشگری بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری است و رشد 31.2 درصد توریست‌های خارجی در این کشور در نیمه نخست سال 2017 می‌تواند مجموع گردشگران این کشور را به بیش از 13 میلیون نفر برساند.

    اروگوئه

    سریع‌ترین کشور منطقه آمریکای جنوبی در عرصه گردشگری اروگوئه است که شاید برای خیلی‌ها تعجب‌برانگیز باشد، اما روی کاغذ دلایل این امر بسیار ساده است. اروگوئه میان دو قطب گردشگری منطقه یعنی برزیل و آرژانتین واقع شده و کشوری بسیار زیبا، رو به پیشرفت و با فرهنگ غنی است و همچنین میزبان یکی از عجیب‌ترین میراث‌های جهانی یونسکو یعنی شهر «فرای بنتوس» نیز است. همه این موارد می‌تواند امسال مجموع گردشگران اروگوئه را به بیش از 4 میلیون نفر ارتقاء دهد.

    نیکاراگوئه

    این کشور با ثبت رشد 28.4 درصدی، سریع‌ترین رشد گردشگری را در میان همه مقاصد آمریکای مرکزی داشته است. علاوه‌بر سواحل زیبا، تاریخ انقلابی این کشور موجب شده که پیش‌بینی شود امسال حدود 2 میلیون نفر به نیکاراگوئه سفر کنند.

    مغولستان

    شاید یکی از بزرگترین شگفتی‌های این لیست کشور مغولستان باشد که به سبب انزوای جغرافیایی‌اش در میان یک صحرای پست و بلند شنی روزگاری به عنوان یک مقصد بسیار دور در نظر گرفته می‌شد، اما به نظر می‌رسد این کشور واقع در آسیای مرکزی به تدریج نظر گردشگران را به خود جلب کرده و در شش ماه نخست سال 2017 ، رشد 28.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته در جذب گردشگر خارجی داشته است.البته در این مدت تنها 400 هزار نفر به این کشور سفر کرده اند اما در مقایسه با گذشته یک جهش بزرگ محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار