مدیران خودروعصر اعتبار

صنعت یراق آلات به سوی هوشمند شدن می رود

عصر ساختمان- فعال صنعتی و عضو انجمن صنفی ابزار و یراق آلات با اشاره به اینکه تا یک دهه آینده یراق آلات و بسیاری کالاهای صنعتی هوشمند می شوند، بر لزوم دستیابی به فناوری های روز برای تداوم حضور در بازار تاکید کرد؛ موضوعی که باید یکی از مطالباتمان در پسابرجام باشد.

صنعت یراق آلات به سوی هوشمند شدن می رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «فرشاد طاهری» درخصوص تاثیرات برجام بر تولید صنعت یراق آلات گفت: برجام موجب گسترش همکاری و فعالیت شرکت ها با شرکت های خارجی شده است، به طوری که در نمایشگاه های اروپایی پیشنهادهای متفاوت همکاری به ما ارایه شده است و برخی از شرکت ها نیز به ایران وارد شده و مشغول به کار هستند .
    وی ادامه داد: شرایط پس از برجام به گونه ای است که می توان در مورد انتقال فناوری های روز تولید با کشورهای صاحب فن وارد مذاکره شد؛ این در حالی است که در گذشته این امکان وجود نداشت .
    این فعال بخش خصوصی درباره فناوری تولید در این صنعت در مقایسه با تکنولوژی های به روز تولید، خاطرنشان کرد: به طور قطع فناوری های تولید موجود کشور به روز نبوده و ضعف هایی در این زمینه وجود دارد؛ این در حالی است که تا 10 سال آینده یرآق آلات و بسیاری از کالاهای صنعتی هوشمند خواهند شد و در آن صورت تولیدکنندگانی که به سطح جهانی نرسیده اند از عرصه تولید خارج می شوند .
    وی ادامه داد: نفوذ فناوری در تولید جهانی به گونه ای است که هوش مصنوعی و فناوری های روز تولید، هر روز کالاهایی متفاوت تر را به بازار عرضه می کند.
    طاهری اظهار داشت: برخی از تولیدات توانسته اند به تکنولوژی روز نزدیک شوند، اما نزدیک به 40 درصد تولیدات ایران مطابق با تولیدات روز جهانی نیست؛ این در حالی است که در جهان مقوله تولید هوشمند و متکی بر دانش و فناوری به شدت قوت گرفته و همه کالاها در کشورهای غربی هوشمند شده و کالاهای معمولی در حال از بین رفتن است .

    ** تحریم ها مانع ورود فناوری های روز تولید
    طاهری در پاسخ به این پرسش که تاثیر تحریم های اقتصادی در سال های گذشته بر صنعت دستگیره و یراق آلات چه بوده، خاطرنشان کرد: به طور حتم تحریم ها تاثیرات متفاوتی بر صنایع مختلف داشته است، اگر تحریم نبود تولیدکنندگان قادر بودند تکنولوژی های روز را به تولید اضافه کنند و سرمایه گذارانی از اکثر کشورهای پیشرفته جهان داشته باشند .
    وی افزود: مشکلات بانکی و انتخاب سرمایه گذاران از مهمترین نتایج تحریم بر این صنعت بوده، اما به دلیل آنکه تولید دستگیره و یراق آلات کالایی حساس و استراتژیک نیست تاثیرات کمتری نسبت به برخی از صنایع از تحریم ها متحمل شده است .
    این فعال اقتصادی با بیان اینکه رکود مسکن موجب شده که برخی از تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه باشند، بیان داشت: یکی از مشکلات موجود کشور این است که استراتژی تولید در بلندمدت مشخص نیست و به همین دلیل است که سود بالا در تولید وجود ندارد.

    ** مسئولان حامی صنایع کوچک و متوسط باشند
    طاهری که شرکت متبوعش در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان به عنوان برند برتر در زمینه دکوراسیون، تنوع محصول و دیزاین شناخته شده و لوح سپاس دریافت کرده، در پاسخ به این پرسش که به عنوان یک فعال اقتصادی مهمترین درخواست شما از دولتمردان چیست، تصریح کرد: سیاست خارجی و دیپلماسی سیاسی مهمترین موضوع تاثیرگذار بر حوزه های اقتصادی است؛ علاوه بر این از مسئولان تقاضا داریم حامی صنایع کوچک و متوسط باشند.
    وی با بیان اینکه در برنامه توسعه تولید شرکت متبوعش مقرر شده 100 واحد تولیدی کوچک با این برند جونیت شوند، ادامه داد: شرکت های کوچک و متوسط که در توزیع، بازاریابی و تولید مشکل دارند نیازمند حمایت های دولتی هستند و در همه جای جهان از این واحدها حمایت های لازم انجام می شود.
    عضو انجمن صنفی ابزار و یراق آلات و مدیرعامل شرکت تولیدی- صنعتی «باتیس» از رفع بروکراسی اداری و تسهیل امور در فرایند تولید به عنوان مهمترین درخواست تولید کنندگان از دولتمردان نام برد و افزود: سیاست های اقتصادی باید به گونه ای باشد که خدمات مناسبی در شکل گیری کسب و کارها فراهم شود و قوانین مانع و آزار دهنده نباشند؛ به طورمثال قوانین گمرک، مالیات و صدور مجوزها به گونه ای نباشد که سرمایه گذار را نا امید کند .
    وی اظهار داشت: هدف این شرکت آن است که تفاوت واقعی را در زندگی مردم ایجاد کند و این امیدواری ایجاد شده که بتوان کالاهایی کیفی و با قیمت مناسب را در همه گروه های کالاهای مورد نیاز ساختمانی در سال های آینده به بازار ارائه کرد.
    طاهری خاطرنشان کرد: ما توانسته ایم این صنعت را به سمت و سوی طراحی مناسب، مشتری مداری و قیمت معقول به پیش ببریم و برای نخستین بار در صورت خرابی محصول، آن را تعویض می کنیم.
    طاهری گفت: دقت در طراحی و کیفیت عالی در حد نمونه های مشابه داخلی دو ویژگی است که محصولات این شرکت را از سایر تولیدات متمایز می کند، اما از آنجایی که هدف شرکت رقم زدن زندگی متفاوت برای مردم بویژه در بحث هزینه هاست، با پایین آوردن حاشیه سود محصولات با قیمتی مناسب به مشتریان عرضه می شود؛ همچنین اکنون در حال بررسی در خصوص ارائه خدمتی جدید هستیم تا بتوانیم کاری کنیم تا مردم با خیال راحت خرید کنند.
    وی ادامه داد: دستگیره های تولیدی این شرکت تا پنج سال، یراق آلات و فنرها تا سه سال پس از خرید از سوی مشتریان، در صورت خراب شدن تعویض می شوند.
    هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان روز گذشته با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان دارد.
    این نمایشگاه روزهای 21 تا 24 مرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برپا بود.
    به گفته «محمد کریمی» عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، ٨٨٧ شرکت داخلی و ٣٩١ شرکت خارجی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در نمایشگاه امسال حضور داشتند.
    کریمی پیشتر در نشست خبری با اشاره به حضور نمایندگان 31 کشور در این نمایشگاه، افزود: کشورهای چین و ترکیه به شکل مستقیم و کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، کانادا، اتریش، اسپانیا، استرالیا، انگلیس، اوکراین، بلژیک، پرتغال، تایوان، دانمارک، روسیه و برخی کشورهای دیگر به شکل غیرمستقیم در این نمایشگاه حضور داشتند. سه کشور امارات، قطر و عمان نیز در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شرکت داشتند.
    وی گفت: یکی از مولفه‌های اصلی اشتغال صنعت ساختمان است و اهمیت بخش مسکن به این دلیل است که 130 صنعت وابسته به این بخش است، بنابراین در صورتی که مسکن رونق یابد اشتغالزایی رونق خواهد یافت.
    عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه صنعت و ساختمان بزرگترین نمایشگاه صنعتی کشور است، ادامه داد: بازدید هیات‌های تجاری مختلف و برگزاری جلسات دوب ه‌دو و کارگاه‌های آموزشی با صدور گواهی‌نامه برای شرکت کنندگان، از فعالیت‌های جانبی نمایشگاهی بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار