مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری:

لزوم نگاه استراتژیک به بوستان های شهر

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه شهرداری باید بخش خصوصی را در نگهداری فضای سبز شهر تقویت کند بر ضرورت نگاه استراتژیک به بوستان های شهر تهران تاکید کرد.

لزوم نگاه استراتژیک به بوستان های شهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  مهر، بیست و هشتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در محل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران برگزار شد که مدیرعامل و مسئولین این سازمان به تشریح اقدامات و برنامه های آتی فضای سبز شهر تهران پرداختند.

    زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، پس از استماع گزارش گفت: شورای پنجم نسبت به موضوع حفظ محیط زیست حساس بوده آمادگی هرگونه کمک را دارد که باید در چنین فضایی حداکثر استفاده را برای صیانت ، حفاظت و گسترش فضای سبز شهر بشود.

    وی در ادامه به اهمیت بوستان ها برای شهر اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع بحرانی همچون زلزله شهروندان پس از خروج از منزل به بوستان ها پناه می آورند از این روی برای حفظ و گسترش بوستان ها باید به عنوان نقطه ای استراتژیک به آن نگریست.

    رئیس کمیسیون سلامت با اشاره به وضعیت پیش آمده در باغات کن و سایر باغات شهر اظهار داشت: هنر شهرداری در این است که مالکان و بخش خصوصی را در حفظ و نگهداشت فضای سبز تقویت کند چرا که اگر مالکی نتواند موضوعاتی همچون آبیاری باغات را تامین کند یا به فکر تغییر کاربری افتاده و یا آن را رها می کند.

    نوری ادامه داد: باغات کن ظرفیتی در غرب تهران است که باید حفظ شده و از هرگونه تغییر کاربری آن جلوگیری شود.

    وی در ادامه به بوستان دوستدار کودک اشاره کرد و گفت: هم اکنون 2 مدرسه طبیعت در شهر تهران وجود دارد و می توان چنین مدرسه ای را در این بوستان ایجاد کرد و این موضوع می تواند این بوستان را به یک نام شناخته شده تبدیل کند.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه بر ضرورت ارائه شناسنامه درختان و شناسنامه باغات به شورای شهر تهران تاکید کرد و گفت: وقتی سازمانی به این قدمت و مدیریتی با سابقه بسیار طولانی در سازمان بوستان ها قرار می گیرد باید به صورت مسلط بگوید که چند درخت در شهر تهران موجود است و هرکدام آنها چه وضعیتی را دارند.

    نوری اظهار داشت: ایجاد شناسنامه باغات از تکالیف مصوب در شورای شهر است و باید هرچه سریعتر شناسنامه های تهیه شده به شورا ارائه شده و شناسنامه های باقی مانده نیز تکمیل شود.

    وی در ادامه به موضوع رود دره های شهر تهران اشاره کرد و گفت: موضوع رود دره ها جای نقد جدی داشته و اصلا قابل دفاع نیستند چرا که محیط هایی طبیعی در قالب این طرح ها جای خود را به محیطی مصنوعی و بتنی داده است.

    عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در تمام شهرها به دنبال یک رودخانه هستند این در حالی است که ما در شهر تهران 7 رود دره زیبا داشتیم و آنها را به شیوه ای غیر قابل دفاع خراب کردیم.

    نوری اظهار داشت: تهدید سیل بسیار خطرناک است و باید تلاش شود که رود دره های باقی مانده به این وضعیت دچار نشوند.

    وی در ادامه به گونه های گیاهی شهر تهران اشاره کرد و گفت: هر اقلیم گونه خاص خود را می طلبد و زمانی که گونه های بومی در منطقه ای قرار دارند سیستم اکولوژیک آن منطقه به درستی کار می کند و وقتی این گونه ها به هم می خورد و گونه هایی دیگر بدون مطالعه به آن افزوده می شود مشکلاتی همچون سفید بالک ها به وجود می آیند.

    رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران به سازمان پارک ها ماموریت داد تا برای فاصله زمان تابستان سال آتی راهکاری را برای توقف رشد تساعدی سفید بالک ها و از بین رفتن آنها به اجرا درآورد.

    نوری در ادامه با انتقاد به چمن کاری در سطح شهر گفت: درست است که چمن کاری منظر بصری زیبایی را دارد اما باید در نظر داشت که موضوع آب بسیار مهم بوده و در حقیقت با این کار با سرنوشت شهروندان بازی می شود.

    وی در ادامه از سازمان بوستان ها خواست تا گزارش میزان جرایم کمیسیون ماده هفت به تفکیک هر سال، میزان وصول این مطالبات و محل هزینه کرد آنها را در قالب گزارشی به شورای شهر تهران ارائه کند.

    وی در پایان تاکید کرد: موضوع قطع درختان موضوعی تقبیح شده است و ما باید حساسیت سازی کرده و افکار عمومی را نسبت به آن تحریک کنیم چرا که یک درخت تنها یک درخت نیست که قطع آن هزینه ای چند میلیونی را در بر داشته باشد بلکه قطع یک درخت عوارض متعددی را به شهروندان و شهر وارد می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو