مدیران خودروعصر اعتبار

۲۵ هزار متر لوله‌گذاری برای انتقال آب خام در پارک جنگلی سرخه حصار

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۳ از اجرای طرح لوله‌گذاری برای انتقال آب خام در پارک جنگلی سرخه حصار به طول بیش از ۲۵ هزار متر خبر داد.

۲۵ هزار متر لوله‌گذاری برای انتقال آب خام در پارک جنگلی سرخه حصار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مرتضی رحمان زاده در خصوص اجرای طرح لوله‌گذاری انتقال آب خام گفت: پارک جنگلی سرخه حصار با قدمت بیش از نیم قرن از گذشته به‌صورت کاملا سنتی و با استفاده از شبکه نهرهای خاکی آبیاری می‌شد که با شروع احداث، تجهیز و راه‌اندازی مخازن ذخیره آب ژئوممبران و اجرای شبکه انتقال آب خام در بخش وسیعی از پارک جنگلی سرخه حصار توانستیم تا حدود زیادی شبکه آبیاری پارک سرخه حصار را از روش سنتی خارج کنیم و به سمت مکانیزه شدن سوق دهیم.

    وی افزود: در این طرح به جهت بالابردن راندمان آبیاری و پوشش دهی کامل پارک، مخازن ژئوممبران اصلی به تعداد 10 عدد در حاشیه جنوبی پارک و با ظرفیت ذخیره آب 12 هزار متر مکعب احداث شده است به‌طوری که در مجاورت نهر اصلی آبیاری پارک واقع شوند.

    شهردار منطقه 13 با بیان اینکه پنج مخزن با ظرفیت ذخیره آب 4200 مترمکعب  نیز در حاشیه شمالی پارک و در مجاور چاه‌ها احداث شده‌اند، تصریح کرد: شبکه انتقال آب خام توسط دو عدد لوله پلی اتیلن به قطر 250 میلیمتر در حاشیه نهر اصلی آب خام به طول 16 هزار و 700 متر اجرا شده است به‌طوری که یک لوله فقط وظیفه انتقال آب از یک مخزن به مخزن دیگر را به عهده دارد و لوله دیگر جهت برداشت آب و اجرای عملیات آبیاری استفاده می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه کلیه چاه‌ها نیز به مخازن سرچاهی مجاور خود وصل شده‌اند، اظهارکرد: مخازن سرچاهی نیز با لوله‌های 200 میلیمتری به طول 8685 متر به مخازن اصلی وصل شده‌اند.

    به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 رحمان‌زاده در عین حال از کاهش هدر رفت آب در نهرهای خاکی ، افزایش راندمان آبیاری و افزایش بهره‌وری از منابع آبی  به عنوان مزایای اجرای این طرح یاد کرد و گفت: کلیه این مخازن مجهز به ایستگاه پمپاژ آب است و به منظور تامین برق این ایستگاهها، شبکه برق 20 کیلو ولت به این نقاط انتقال داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار