مدیران خودروعصر اعتبار

نگاهی به سیستم اجرایی قالب ICF

عصر ساختمان- "قالب و عایق بتنی" که به نام "آی سی اف" (ICF) شناخته می شود، سیستم عایق بتنی در ساختمان است که دارای قابلیت ساخت سریع است و همچنین سطوح عملکرد بهتری را به نسبت روش های دیگر ساخت ارائه می دهد.

نگاهی به سیستم اجرایی قالب ICF
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، این سیستم طی سالیان گذشته در بخش خصوصی بریتانیا رشد کرده است و اکنون به جریان های اصلی، مانند انجمن های املاک و سازندگان خانه های مسکونی، نیز راه یافته است. این تنها یک مورد از چهار سیستم تایید شده در ساخت دیوار در بریتانیا است.
    "آی سی اف" بر پایه اجزای بلوک تو خالی و سبک وزن است که بدون نیاز به متریال واسطه (مانند ملات) به یکدیگر متصل می شوند و یک قالب یکپارچه جهت بتن ریزی ایجاد می کند.این بلوک ها به شکل پنل های دارای متریال عایقی هستند که معمولا به صورت "پلی استایرن" گسترش یافته اند و با اتصالات پلاستیکی و یا استیل به هم متصل شده اند. بعضی از این سیستم ها به صورت آماده تحویل داده می شوند و برخی هم در کارگاه ها ساخته می شوند.
    بتن در داخل این قالب ها ریخته می شود که می تواند به اندازه یک دیوار یکپارچه به ارتفاع 3 متر ساخته شوند. این عمل به صورت پمپاژ صورت می گیرد و به محض اینکه بتن آماده می شود به ساختار قاب بتنی وبه عنوان عایق حرارتی تبدیل می شود که برای خانه های مسکونی ایده آل است. این فرآیند ساخت علاوه بر این که به تجهیزات کمی نیاز دارد، به نسبت روش های دیگر سریع تر و دقیق تر است و همچنین به نیرو متخصص جهت اجرا نیاز ندارد.
    طراحی این سیستم به نحوی صورت گرفته است که علاوه بر ویژگی های یک قالب بتنی را به طور کامل دارا می باشد به عنوان یک عایق نیز از طریق سایر پوشش ها از جمله پلاستر ، اندود ، سنگ و یا هر پوشش دیگر نمایی به صورت یکپارچه عمل خواهد کرد.
    1.تیرچه های استاندارد کف مستقیما به سیستم دیوار "آی سی اف" متصل می شوند که موجب تقویت سیستم کف می شوند.
    2."آی سی اف"ها از طریق ایجاد پوسته ای چسبناک مانع نفوذ آب به ساختمان می شوند تا فنداسیون سازه نیز در مقابل رطوبت کاملا نفوذ ناپذیر عمل نماید.
    3.کلاف های پیرامونی (Hurricane Straps) و انکر بولت ها (Anchor Bolts) سیستم سقف را به دیوار بتنی تقویت شده ساختمان وصل می کنند.
    4.بلوک های سقفی "آی سی اف" با بلوک های دیواری ادغام می شوند که این امر باعث تحکیم بنا، عایق صوتی و حرارتی می شود و به واسطه وزن کم در زلزله عملکرد مطلوبی دارد.
    5."آی سی اف" ها به کف طبقات متصل می شوند و ساختار یکپارچه بتنی را در بیرون دیوارها ایجاد می کنند که به منظور بهره وری از بالاترین میزان انرژی، عایق صوتی و مقاوم سازی در برابر بلایای طبیعی تا بام ساختمان ادامه می یابند
    6. بلوک های دیواری دارای ساختار تقویت کننده هستند که در بالای درب ها و پنجره ها به عنوان "نعل درگاه" استفاده می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار