مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

پروژه‌ های ساختمانی نیمه‌کاره قدیمی باید تخریب شود

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های ذی ربط باید مالکان پروژه‌ها را مکلف سازند تا پروژه‌ها در زمان متعارف با رعایت نکات به اتمام برساند.

پروژه‌ های ساختمانی نیمه‌کاره قدیمی باید تخریب شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید کمال الدین شهریاری  با اشاره به ضرورت به الزام مالکان به حفظ نکات ایمنی در پروژه‌های نیمه کاره، بیان‌ کرد: رعایت ضوابط ایمنی در ساخت و ساز مقرراتی دارد که این مقررات در تمامی کشورها رعایت می‌شود و در کشور ما نیز همه باید ملزم به رعایت آن شوند.

    وی در ادامه‌ بیان‌ کرد: زمانی که یک ساختمان قرار است احداث شود و یا یک پروژه‌ در حال‌ اجرا است، اجرای پروژه‌ باید همراه با تمهیداتی باشد که هم برای عوامل کار و هم برای افرادی که در آن محل تردد دارند، ایمن باشد.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پروژه‌ های ساختمانی که در داخل شهرها اجرایی می‌شود، باید نکات ایمنی را رعایت کنند. شهرداری باید بر این موضوع نظارت داشته باشد. یکی از وظایف مهندسان ناظر کنترل ایمنی در حین اجرای پروژه‌هاست.

    شهریاری خاطر نشان کرد: اگر پروژه‌ای در حین اجرا موارد ایمنی را رعایت نمی‌کند و یا به هر دلیلی پروژه‌ نیمه کاره رها شده و برای جان افراد خطر آفرین است، باید با مالک آن برخورد شود.

    وی افزود:   متاسفانه خیلی از پروژه‌های ما به دلیل منابع مالی یا ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی در زمان تعیین شده به اتمام نمی‌رسد. ما امروز پروژه‌هایی داریم که بیش از 30 سال است که رها شده است و هیچ اقدامی برای تکمیل آنها صورت نمی‌گیرد. مسلما این پروژه‌ ها قابلیت تکمیل شدن نیز ندارند، چرا که مصالح ساختمانی نیز دارای عمر معینی هستند و باید از نو تخریب و ساخته شوند.

    شهریاری در ادامه‌، اظهار کرد: باید شهرداریها و دستگاه های اجرایی افراد را مکلف کنند تا پروژه‌ ها را در یک زمان متعارف با حفظ نکات ایمنی به اتمام برساند و اگر پروژه‌ تعطیل شد نسبت به تخریب آن اقدام کنند.

    وی در پایان گفت‌: دستگاه‌های ذی ربط نظیر وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و شهرداریها باید از اختیارات خود استفاده کند تا پروژه‌های ساختمانی جان مردم را به مخاطره نیندازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار