مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ورود دوباره شورایعالی شهرسازی به طرح ساماندهی دانشگاه تهران

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود دوباره شورایعالی شهرسازی و معماری به طرح ساماندهی دانشگاه تهران به دلیل اعتراضات مردم،‌نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران خبر داد و گفت:‌ این طرح در اولین جلسات کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ورود دوباره شورایعالی شهرسازی به طرح ساماندهی دانشگاه تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، فرزانه صادق مالواجرد در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران که مدتی است با اعتراضات ساکنان آن مواجه است، اظهار کرد:‌ اولا این‌که این طرح ساماندهی است نه توسعه. این عنوان گویای آن است که طرح توسعه با ساماندهی متفاوت است.

    وی ادامه داد: سال 94 محدوده و حدود اربعه طرح ساماندهی دانشگاه تهران به تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی رسید. در همان مصوبه شرط و شروطی گذاشته شده که باید طرح ساماندهی در نهایت به تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی برسد.

    وی تصریح کرد:‌تا این زمان طرح مذکور کمیسیون ماده 5 را طی کرده که در این کمیسیون مقرر شده اصلاحاتی در طرح ساماندهی دانشگاه تهران انجام شود. این اصلاحات هنوز به کمیسیون ماده 5 برنگشته است.

    دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی با طرح این پرسش که چرا شورایعالی معماری و شهرسازی بدون بودن کمیسیون ماده 5 دوباره وارد این موضوع شده است،‌ گفت:‌ به دلیل این‌که هم سکنه پیرامون دانشگاه تهران مخصوصا محله ارزشمند وصال،‌ هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هم اعضای شورای شهر و هم از NGO ها و تشکل‌های دانشجویی به این طرح اعتراض داشتند.

    صادق مالواجرد با اشاره به بلاتکلیفی چندین ساله طرح ساماندهی دانشگاه تهران، اظهار کرد:‌ بر اساس بررسی‌های انجام شده مقرر شد که طرح به صورت مفصل در اولین جلسات کمیته فنی بررسی شده و نتیجه آن به شورایعالی معماری و شهرسازی گزارش می‌شود.

    وی با یادآوری این‌که هنوز یک کمیته فنی دیگر داریم که در آن طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود:‌ 100 درصد گزارش همه موارد به شورایعالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود و این شوراست که تصمیم می‌گیرد چه اتفاقی قرار است برای طرح بیفتد.

    وی همچنین ببیان کرد: نمایندگان مجلس پیگیر این بودند برای تعیین تکلیف مردم بودجه‌ای از وزارت راه و شهرسازی ( اراضی) بیاید و تملک‌ها انجام شود. اما با توجه به دلایلی که عنوان شد و در وانفسای بودجه و اولویت‌بندی های که به هر حال مشکلات بسیاری وجود دارد و بودجه‌ریزی بایستی بر اساس اولیت‌بندی انجام گیرد اینکه وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان وزارتخانه‌ای که هم در راه و هم در مسکن باید خدمات وییه‌ای به مردم ارائه دهد نمایندگان مجلس تشخیص دادند که این بودجه اولویتی ندارد به توسعه دانشگاه تهران منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو