مدیران خودروعصر اعتبار

در ادامه بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران مصوب شد:

کمک به تعریض معابر بافت فرسوده در لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران

عصر ساختمان- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ تهران، در تبصره ۲۰ این لایحه کمک به تعریض معابر بافت فرسوده را در نظر گرفتند.

کمک به تعریض معابر بافت فرسوده در لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه عصر دیروز یکشنبه در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران، تبصره‌های 19 تا 23 این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

    تبصره 19 لایحه بدون تغییر به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید و تبصره 20 این لایحه که به شهرداری تهران اجازه داده است مابه‌التفاوت سود بانکی تا سقف 250 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی مسکن به ساکنین بافت‌های فرسوده برای نوسازی آن‌ها با اولویت تجمیع پلاک‌های ریزدانه و بازگشایی معابر تا سقف 9 درصد از سود تسهیلات اخذشده از محل ردیف اعتباری با عنوان کمک فنی و اعتباری پرداخت مابه‌التفاوت مسکن در بافت‌های فرسوده حداکثر تا سقف 9 درصد با اولویت بازگشایی معابر تأمین و بر اساس دستورالعمل اجرایی آن که توسط شهرداری ابلاغ می‌شود، پرداخت کند.

    در ادامه این جلسه، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر پیشنهاد داد تا 11 میلیارد تومان از بودجه در اختیار شهردار تهران به 25 میلیارد تومان که در بند ب به آن اشاره شده است، اضافه شود که این پیشنهاد با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

    تبصره 21 لایحه بودجه نیز بدون تغییر به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

    تبصره 22 در ادامه این جلسه در دستور کار بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که در راستای آن حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که عبارت ری و تجریش در کنار تهران در این تبصره قرار گیرد. پیشنهاد خلیل‌آبادی با رأی اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

    به گزارش ایسنا، در جریان بررسی تبصره 23 لایحه بودجه سال 98 شهرداری تهران، حجت نظری پیشنهاد حذف بند ششم این تبصره را مطرح کرد. بر اساس این بند شهردار تهران می‌تواند در جهت اهتمام به حفظ و مهارت قابلیت‌های شغلی از طریق جلب همکاری نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط از قبیل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بخش تعاون وزارت کار و تأمین اجتماعی بستر لازم برای توسعه شغلی کارکنان منفک‌شده از مجموعه را فراهم آورد.

    نظری با تاکید بر حذف این بند تصریح کرد: اگر شهرداری این افراد را تعدیل می‌کند چرا آنان را به آموزش فنی و حرفه‌ای می‌فرستد؟ در این صورت این افراد تصور می‌کنند پس از اتمام آموزش‌ها قرار است به شهرداری بازگردند. از سوی دیگر این کار برای شهرداری تهران هزینه مازاد دارد.

    نهایتاً اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 11 رأی موافق با پیشنهاد حجت نظری موافقت کردند و بند ششم تبصره 23 لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران حذف شد.

    حجت نظری در پیشنهاد دیگری در خصوص تبصره 23 این لایحه عنوان کرد: با توجه به این‌که شهرداری تهران در این لایحه موظف شده است مراتب و مراحل اجرایی یادشده در این تبصره را طی دستورالعملی حداکثر تا پایان خرداد تهیه و پس از تأیید کمیسیون برنامه و بودجه برای اجرا به واحدهای اجرایی ابلاغ کند، به جای تأیید کمیسیون برنامه و بودجه در این بند، تأیید در صحن شورا مطرح شود.

    نظری بار دیگر در خصوص تبصره 23 لایحه بودجه این بار حذف بند هشتم این تبصره را پیشنهاد داد. در این بند شهرداری تهران مکلف شده است تا نسبت به بازطراحی کلان ساختار سازمانی در سطح ستاد، مناطق، نواحی، واحدها، سازمان‌ها و شرکت‌ها و کاهش و حذف واحدها، عناوین شغلی و پست‌های سازمانی غیرضروری حداقل در حد 10 درصد نسبت به سال 1397 اقدام کند.

    نظری در تشریح پیشنهاد خود در خصوص این بند گفت: شهرداری در مصوبه دیگری مکلف شده ظرف سه ماه برای اصلاح ساختار لایحه بیاورد و اگر دوباره تکلیفی را برای شهرداری مشخص کنیم دچار سردرگمی می‌شود.

    در ادامه این جلسه، بهاره آروین عضو دیگر شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد حجت نظری گفت: این تبصره سال گذشته هم عیناً در بودجه مطرح شده بود و اتفاقاً سنجش‌پذیر و روشن است. در این بند مقرر شده واحدهای سازمانی حداقل 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد و این چابک‌سازی تدریجی شهرداری به صورت سنواتی است.

    نهایتاً پیشنهاد حجت نظری با اکثریت رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار