مدیران خودروعصر اعتبار

یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است

عصر ساختمان:نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در تکمیل پروژه مسکن مهر گفت: یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است.

یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، محمدرضا امیرکمالی روز سه شنبه در نشست شورای تامین مسکن استان ایلام اظهار کرد: یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است که با توجه با کمبود مناببع مالی دولت در 2 سال گذشته تکمیل آنها نیازمند اعتبار بالایی است.
    وی افزود: سال 93 بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر در نظر گرفته شد که سهم وزارت نیرو از این مقدار سه هزار میلیارد بود که این وزارتخانه سهمیه خود را پرداخت کرد ولی مابقی تخصیص نیافت ، ضمن اینکه در سال 94 نیز از مبلغ پنج هزار میلیارد ریال تعیین شده تنها یک هزار میلیارد ریال پرداخت شد.
    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر با اشاره به اینکه 56 هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های مسکن مهر سراسر کشور مورد نیاز است، یادآور شد: سهم استان ایلام برای حدود هشت هزار و 626 واحد حدود نیم درصد این اعتبار است.
    استاندار ایلام نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد پرونده مسکن مهر استان تا اواسط سال آینده به سرانجام برسد.
    محمدرضا مروارید از تمامی دستگاه های خدمات رسان بویژه اداره راه و شهرسازی و شرکت های آب و فاضلاب خواست با همکاری بیشتر زیرساخت های مورد نیاز مساکن مهر را تامین کنند تا مردم هرچه سریع تر از بلاتکلیفی رهایی یابند.
    وی همچنین بر تعیین تکلیف واحدهای ساخته شده مسکن مهر دهلران و موسیان و واگذاری آنها به افراد متقاضی جدید تاکید کرد.
    مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در این نشست گفت: 18 هزار و 134 واحد مسکن مهر در قالب های تعاونی ، سه جانبه و خودمالک در حال ساخت است که از این تعداد تاکنون حدود 14 هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.
    سید کمال الدین میرجعفریان افزود: 11 هزار و 713 مورد از این تعداد واحد در حال ساخت در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و چهار هزار و 763 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر در حال احداث است.
    وی ادامه داد: یک هزار و 200 واحد طی 2 ماه آینده در صورت تکمیل زیرساخت ها آماده بهره برداری می شود و تنها برای تحویل 2 هزار و 300 واحد شهرهای دهلران و موسیان با مشکل همکاری نکردن متقاضیان در تحویل سهم آورده و مهیا نبودن زیرساخت ها روبرو هستیم.
    مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام نیز در این نشست اضافه کرد: عملیات آبرسانی و احداث فاضلاب در 9 هزار واحد مسکن مهر استان با پیشرفت فیزکی 79 درصدی در حال انجام است.
    داراب بیرانوند اظهار کرد: شش هزار و 500 انشعاب آب تاکنون واگذار و 2 هزار و 700 انشعاب نیز آماده تحویل شدن است ، ضمن اینکه پنج هزار و 600 انشعاب فاضلاب نصب و شرایط راه اندازی 2 هزار مورد تاکنون مهیا نشده است.
    وی یادآور شد: 130 میلیارد ریال برای احداث زیرساخت های آب و فضالاب در مسکن های مهر هزینه شده، 50 میلیارد ریال بدهی وجود دارد و برای تکمیل آنها به 70 میلیارد ریال دیگر نیاز داریم.
    مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام تاکید کرد: سال گذشته حدود 50 درصد اعتبارات این حوزه که قرار بود از محل ماده 180 تامین شود، تخصیص پیدا نکرد ولی تلاش کردیم با وجود محدودیت های اعتباری توقفی در عملیات آبرسانی و ایجاد شبکه فاضلاب صوت نگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار