مدیران خودروعصر اعتبار

دستگاه‌های دولتی اراضی بلااستفاده را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس قانون و تاکید ریاست جمهوری همه دستگاه‌های دولتی باید زمین‌های بلااستفاده خود را به منظور هزینه کرد در طرح بازآفرینی شهری در اختیار ادارات کل راه و شهرسازی قرار دهند.

دستگاه‌های دولتی اراضی بلااستفاده را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد پژمان در دیدار با استاندار این استان در مشهد افزود: دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است اما می توان از دارایی های موجود به نحو مطلوب برای تحقق اهداف مدنظر الگوی بازآفرینی شهری استفاده کرد.

    وی ادامه داد: به منظور تسهیل فرآیندهای قانونی، اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیأت اجرایی سه نفره در خراسان رضوی تفویض شده است.
    مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران گفت: با تفویض اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیات اجرایی سه نفره در خراسان رضوی از این پس اقدامات در حوزه بازآفرینی از طریق این هیات و به دور از دیوانسالاریهای پیچیده اداری طی خواهد شد.
    پژمان افزود: هیات اجرایی بازآفرینی شهری متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهردار مشهد است و هرگونه تصمیم گیری در زمینه بازآفرینی سکونتگاه های غیررسمی و بافت های ناکارآمد برعهده این هیأت خواهد بود.
    وی با اشاره به انتخاب یک عامل اجرایی برای هیأت سه نفره به پیشنهاد شهردار مشهد ادامه داد: هیأت اجرایی مذکور نمونه ای از مدیریت واحد خواهد بود به طوری که تمامی فرآیندهای قانونی در حوزه بازآفرینی اعم از اعطای تسهیلات و صدور پروانه های ساختمانی از این طریق پیگیری و انجام می شود.
    او اضافه کرد: نوسازی بافت های ناکارآمد شهری امری بالینی است به این معنی که مسائل آن به صورت لحظه ای بروز پیدا می کند و رفع مشکلات این چنینی نیازمند تصمیم گیری لحظه ای است.
    استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: مطابق ماده شش قانون عرضه و تولید مسکن، اراضی بلااستفاده در اختیار دستگاه های اجرایی به الگوی بازآفرینی شهری اختصاص می یابد.
    علی‌رضا رزم‌حسینی افزود: محوریت فعالیت های بازآفرینی در حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی با شهرداری مشهد است و دیگر دستگاه های اجرایی هم در این زمینه مشارکت خواهند کرد.
    وی ادامه داد: مطابق ماده شش قانون عرضه و تولید مسکن، اراضی بلا استفاده در اختیار نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی به الگوی بازآفرینی شهری اختصاص می یابد.
    استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تفویض اختیارات ملی به مدیران استانی فرآیند بازآفرینی شهری و بهسازی بافت های ناکارآمد را سرعت می بخشد گفت: ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی اختصاص سه هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار حوزه بازآفرینی را به مسئولان خراسان رضوی وعده داده است که در صورت تحقق این مهم، اقدامات پایداری انجام خواهد شد.
    رزم حسینی همچنین خواستار تعیین تکلیف طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع) شد و گفت: انتظار می رود با تسریع در فرآیندهای اجرایی، زمینه تکمیل طرح یاد شده و رفع مشکلات پیش روی پروژه های سرمایه گذاری بافت پیرامون حرم مطهر رضوی فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو