مدیران خودروعصر اعتبار

محوطه‌سازی مهمترین اقدام در راستای تکمیل مسکن‌های مهر در کردستان

عصر ساختمان- علی نبیان در جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به ابلاغ طرح اقدام ملی توسط رییس جمهور، اظهار داشت: طبق این برنامه باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال های ۹۸ و ۹۹ احداث و تحویل متقاضیان شود.

محوطه‌سازی مهمترین اقدام در راستای تکمیل مسکن‌های مهر در کردستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خبرآنلاین، وی در این خصوص افزود: 200 هزار واحد از طرح در شهرهای جدید، 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن در اراضی دولتی داخل شهرها، 100 هزار واحد نیز در بافت فرسوده در قالب طرح بازآفرینی شهری احداث می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان زمین و مسکن افزود: در اجرای این طرح از ماده 6 قانون ساماندهی زمین های دولتی نیز استفاده می‌شود و براساس این قانون تمامی دستگاه‌های دولتی موظف‌اند زمین‌های مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند تا از زمین‌ها برای ساخت مسکن استفاده شود.

    وی ضمن اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای مسکن مهر در کردستان تصریح کرد: محوطه سازی مهمترین نیاز در تکمیل مسکن های مهر استان است.

    نبیان در ادامه با اذعان به آغاز پروژه‌های ساخت واحدهای مسکونی با مشارکت بخش خصوصی در کشور، از شناسایی زمین های اجرای این طرح در کردستان خبر داد. 

    وی همچنین از توافق 12 میلیارد تومانی با اداره کل راه و شهرسازی در راستای تسریع در تکمیل و بهره برداری از واحدهای مسکن مهر استان خبر داد.

    رییس سازمان زمین و مسکن با یادآوری تاکید رییس جمهور مبنی بر اتمام کلیه پروژه های مسکن مهر در کشور تا پایان سال 98 از شرکت توزیع برق و شرکت آب و فاضلاب استان خواست، اقدامات خود را سرعت بخشند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه مصوبات شورای مسکن، مصداق قانون است، از شهرداری ها خواست مطابق مصوبات این شورا، برای پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالای 85% دارند، پایان کار صادر کنند.

    شایان ذکر است، تاکنون از 38 هزار و 700 واحد مسکن مهر سهم استان 33 هزار و 750 واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده و هم اکنون 4 هزار  و 900 واحد نیز در حال ساخت است که از این تعداد، یک هزار و 900 واحد دارای مشکل حقوقی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو