مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای موفقیت آمیز طرح آزمایشی زیرسازی معابر شهری با استفاده از یک افزودنی

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از اجرای موفقیت آمیز طرح آزمایشی زیرسازی معابر شهری با استفاده از یک ماده پلیمری- معدنی خبر داد.

اجرای موفقیت آمیز طرح آزمایشی زیرسازی معابر شهری با استفاده از یک افزودنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، احسان نوش‌آبادی ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی سال‌های گذشته استفاده از افزودنی‌های مختلف آلی، پلیمری و کامپوزیتی، با هدف بهبود خواص خاک و تقویت آن گسترش یافته است.

    وی ادامه داد: از این رو اجرای طرح آزمایشی زیرسازی معابر شهری با استفاده از سیمان و ماده افزودنی نیکوفلاک در یکی از معابر منتهی به بزرگراه آزادگان که محل تردد ماشین آلات سنگین است، در دستور کار قرار گرفت تا ضمن آزمایش یک روش سریع و دوستدار محیط زیست در زمینه زیرسازی معابر، میزان مقاومت و دوام این شیوه در مواجهه با بارهای خاص دینامیکی سنجیده شود.

    نوش آبادی با اشاره به نتایج رضایت بخش آزمون های یک روزه سنجش مقاومت های مکانیکی که توسط کارشناسان مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران به عمل آمده است، یادآور شد: نتایج رضایت بخش طرح فوق در شرایطی حاصل شده است که اجرای عملیات زیرسازی در شرایط نامناسب جوی صورت گرفت اما ویژگی های خاص این روش که شامل دوام بالا، نفوذ پذیری اندک و مقاومت در برابر سرما می باشد، تحقق اهداف و نتایج از پیش تعیین شده را تضمین ساخت.

    وی با بیان آنکه استفاده از نیکوفلاک در عملیات زیرسازی معابر، نیاز به ماشین های حمل مصالح و همچنین اجرای وسیع عملیات خاکی را محدودتر می سازد، یادآور شد: در این روش علاوه بر کاهش میزان تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، ضخامت لایه روسازی آسفالت به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یافته و ظرفیت تحمل بارهای ترافیکی تا 3 برابر افزایش می یابد.

    این ماده جدید پودری خاکستری است که با هدف افزایش مقاومت لایه های زیرسازی به صورت توامان با سیمان مورد استفاده قرار می گیرد.

    در قالب طرح آزمایشی مذکور، قطعه ای از خیابان سامانی پور به طول 250 متر و  عرض 13 متر مورد بهسازی قرار گرفت و پس از اصلاح لایه های زیرسازی، آماده اجرای روکش آسفالت شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار