مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

احداث ۹۵۰۰ کیلومتر راه آهن در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه

عصر ساختمان-خادمی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها مجموع پروژه‌های ریلی در دست بهره‌برداری تا بهار سال آینده به ۱۱۰۰کیلومتر می‌رسد.

احداث ۹۵۰۰ کیلومتر راه آهن در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل اظهار کرد: با توجه به شعار «رونق تولید» که از سوی مقام معظم رهبری برای سال 1398 برگزیده شد، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل با قرار دادن این شعار بر سرلوحه کار خود، طرح و پروژه‌های زیربنایی را با استفاده از توان شرکت‌ها و مهندسان کشور است. شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل در نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته با افتخار توانمندی‌های شرکت‌ها و مهندسان داخلی را به نمایش گذاشت و مورد استقبال عموم نیز قرار گرفت تا بتواند سهم اندکی در ارتقا دانش و توان مهندسی کشور ایفا کند.

    وی ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به تمام زحمتکشان حوزه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل یادآور شد: این عزیزان یک سال پرزحمت همراه با اتفاقات طبیعی همچون سیل اواخر اسفندماه و ابتدای فروردین ماه را پشت سر گذاشتند و بخش خصوصی حوزه زیرساخت و راهداری با سر بلندی از این اتفاق بیرون آمدند. ما وظیفه داریم از جانب خود از این عزیزان که بدون کوچترین عذر، بهانه و کمترین تعلل با هزینه شخصی به یاری مردم سیل زده شتافتند تقدیر و تشکر کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده طی شش سال گذشته در حوزه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل ریلی و همچنین برنامه‌های پیش رو در این حوزه بیان داشت: در حال حاضر طول خطوط اصلی ریلی کشور 11000 کیلومتر است که با احتساب خطوط فرعی و آنتنی طول کل شبکه ریلی کشور به 14000 کیلومتر می‌رسد. همچنین احداث 9500 کیلومتر خطوط ریلی جدید در برنامه کاری این شرکت قرار دارد.

    بهره‌برداری از 980 کیلومتر راه‌آهن در 3 سال

    وی افزود: از 9500 کیلومتر خطوط ریلی تحت برنامه، نزدیک به 3300 کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که حدود 30 درصد ریل‌های موجود کشور را تشکیل می‌دهد. از این میزان حدود 980 کیلومتر در اولویت برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه قرار گرفت که شامل اتصال ریلی به کشور‌های ترکمنستان و افغانستان، همچنین اتصال پنج مرکز استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و آذربایجان شرقی از مسیر جدید به شبکه ریلی بود که سرانجام این پنج مرکز استان در سال‌های 96 و 97 و 98 با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل یادآور شد: برای اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی از مسیر جدید، راه‌آهن میانه-بستان آباد-تبریز در دستور کار قرار داشت که میانه-بستان‌آباد به بهره‌برداری رسید و طبق وعده رئیس جمهوری تلاش می‌شود 44 کیلومتر باقیمانده تا تبریز تا پایان سال مالی 99 در صورت تامین منابع لازم به بهره‌برداری برسد.

    خادمی با بیان اینکه «طبق برآورد انجام شده، ارزش ریالی روز این پنج پروژه بیش از 18 هزار میلیارد تومان است» گفت: این حجم از سرمایه گذاری رقم قابل توجهی است و امیدواریم از این مسیر‌ها به خوبی برای رفاه عمومی و انتقال بار و مسافر استفاده شود.

    بهره‌برداری از راه‌آهن خواف-هرات مشروط به امنیت داخلی افغانستان

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل راه‌آهن خواف-هرات تا نقطه صفر مرزی در ایران گفت: در صورت برقراری شرایط مناسب امنیتی در افغانستان و تامین منابع لازم این خط به طول 139 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان امسال یا بهار سال آینده، مجموع خطوط ریلی در دست بهره‌برداری به 1100 کیلومتر می‌رسد که البته این حجم از پروژه بدون احتساب تلاش‌ها و اقدامات شرکت راه آهن در خصوص احداث خطوط دوم، سوم و چهارم است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در پایان یادآور شد: عملیات اجرایی اتصال استان‌های اردبیل، کردستان و چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور از پیشرفت خوبی برخوردار هستند و در اولویت برنامه بهره‌برداری قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار