مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار همدان:

چالش‌های مسکن مهر همدان تا ۴ سال آینده ادامه دارد

عصر ساختمان:معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به مشکلات موجود در زمینه خدمات روبنایی مسکن مهر همدان گفت: چالش‌ها و مشکلات مسکن مهر همدان تا ۴ سال آینده ادامه دارد.

چالش‌های مسکن مهر همدان تا ۴ سال آینده ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمودرضا عراقی، اظهار داشت: هدف و نیت مسکن مهر خیر بوده ولی به سبب بلندپروازی‌هایی که برای راضی نگه داشتن مردم بوده امروز با مشکلات بسیاری مواجه شده‌ایم.

    وی با بیان اینکه نباید تجربه تلخ گذشته را دوباره تکرار کنیم، افزود: دولت دخالت زیادی در اجرای طرح مسکن مهر داشت و این باور وجود داشت که مسکن مهر باید به ارزان‌ترین قیمت تمام شود.

    عراقی تصریح کرد: در گذشته مردم مطالبه مسکن از دولت‌ها نداشتند بلکه انتظار داشتند دولت وام‌های کم‌بهره و ارزان قیمت در اختیار آنها قرار دهد تا بتوانند مسکن موردنظر خود را بسازند ولی طرح مسکن مهر، مسکن را به مطالبه مردمی تبدیل کرد.

    وی عنوان کرد: متاسفانه دولت برای مردم تصمیم گرفته و سلایق و فرهنگ مردم مختلف در اجرای مسکن را نادیده گرفت، به طوری که در شهرهایی همچون فامنین آپارتمان‌هایی ایجاد کرد که امروز متقاضی نداشته و روی دست دولت باقی مانده است.

    معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: اگر تسهیلات بانکی در اختیار مردم قرار می‌گرفت به طور قطع مردم براساس سلیقه خود و طبق استانداردهای سازمان نظام مهندسی ساختمان نسبت به ساخت مسکن اقدام می‌کردند.

    وی اظهار داشت: اگر وام مسکن مهر به مردم داده می‌شد همگی به مسکن تبدیل شده و اعتبارات دولتی نیز در جای بهتری هزینه می‌شد و امروز با مشکلات بسیاری در این زمینه مواجه نبودیم.

    عراقی افزود: البته در برخی مناطق شهری مسکن مهر اثر مثبتی داشته است اما این واحدها نیز از سوی دیگر با مشکلات خدمات روبنایی همچون بیمارستان، کلانتری، مدرسه و مسجد مواجه هستند.

    وی اظهار داشت: دولت خود را برای تکمیل مسکن مهر متعهد می‌داند ولی مردم نیز باید همراهی لازم را در این زمینه داشته باشند چراکه قیمت تمام‌شده مسکن مهر نسبت به سال‌های گذشته تفاوت جدی داشته و پیمانکاران به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی حاضر به اتمام پروژه‌های مسکن مهر نیستند.

    معاون عمرانی استاندار همدان عنوان کرد: چالش‌های زیادی در زمینه مسکن مهر برای استان همدان ایجاد شده که تا چهار سال آینده نیز ادامه دارد و استان بسیار در این زمینه درگیر شده است.

    وی با اشاره به اینکه مسکن مهر طرحی دستوری بوده و امروز میراث‌دار مشکلات آن هستیم، اظهار داشت: وقتی طرحی براساس دستور ابلاغ شود همگی ابتدا قبول می‌کنند ولی در زمان اجرا مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار