مدیران خودروعصر اعتبار

شهر فرودگاهی بین‌المللی "حَمَد" در دوحه قطر را ببینید

عصر ساختمان: فرودگاه بین‌المللی "حَمَد" یکی از بزرگترین فرودگاه‌های بین‌المللی جهان است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی ظرفیت پذیرش ۵۰ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.

شهر فرودگاهی بین‌المللی "حَمَد" در دوحه قطر را ببینید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرآنلاین، ایده ساخت فرودگاه بین المللی "حمد" (Hamad International Airport)  پس از آن مطرح شد که فرودگاه بین المللی دوحه دیگر ظرفیت پذیرش بالای مسافر را نداشت، از این رو مسئولان قطر به فکر تاسیس فرودگاهی بسیار مدرن تر و در سبک کلاس جهانی برآمدند.

ساخت فاز اول این فرودگاه 10 سال طول کشیده و برای ساخت آن حدود 16 میلیارد دلار هزینه شده است. این فرودگاه در زمینی به مساحت 22 کیلومتر مربع معادل دو سوم مساحت شهر دوحه، تاسیس شده است و در فاز اول، امکان پذیرش 24 میلیون مسافر درسال دارد و قرار است این ظرفیت تا سال 2020 به حدود دوبرابر یعنی 50 میلیون مسافر در سال افزایش یابد همچنین امکان جابجایی 1.5 تا 2 میلیون تن کالا و 360 هزار پرواز در سال در این فرودگاه پیش بینی شده است.

این فرودگاه جدید و مدرن از تاریخ 27 می 2014 مرکز اصلی پروازهای قطر ایرویز شد و از این تاریخ به بعد این شرکت از فرودگاه قبلی دوحه یعنی فرودگاه بین‌المللی دوحه دیگر هیچ پروازی نداشته و همهٔ پروازهای قطر ایرویز از فرودگاه حَمَد انجام می‌شود؛ همچنین تمام پروازهای دیگر شرکت‌های خارجی که به فرودگاه قبلی دوحه پرواز داشتند به فرودگاه حَمَد انتقال داده شد.

این فرودگاه یکی از طولانی ترین باندهای پروازی آسیا و همچنین دنیا را به طول حدود 5 کیلومتر داراست و هواپیماهای مدرنی از قبیل ایرباس A380 براحتی می توانند در آن فرود بیایند.

این فرودگاه دارای مرکز خریدی به مساحت 25000 متر مربع است. تمامی امکانات تفریحی و رفاهی نیز برای مسافران ترانزیتی این فرودگاه فراهم شده است. از مسجد 2100 متری فرودگاه گرفته تا یکی از مدرن ترین هتل ها و مراکز اقامتی قطر در این فرودگاه ساخته شده است.

در هتل این فرودگاه، خدمات ارزنده ای از قبیل اتاق های لوکس به میهمانان ارائه می شود. مسافران و میهمانان می توانند اتاق های هتل را از 1 تا 24 ساعت رزرو و استفاده کنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار