مدیران خودروعصر اعتبار

تکمیل منطقه ۲ آزادراه‌ تهران -شمال ۲ سال پس از افتتاح منطقه یک

عصر ساختمان- معاون ساختمان و تأسیسات بنیاد با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران - شمال در حال تکمیل است، گفت: تلاش می‌کنیم ۲ سال پس از افتتاح منطقه یک، منطقه ۲ آزادراه نیز تکمیل شود.

تکمیل منطقه ۲ آزادراه‌ تهران -شمال ۲ سال پس از افتتاح منطقه یک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، منوچهر خواجه‌دولویی بعدازظهر امروز در برنامه زنده خبری درباره آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: این پروژه ابتدا با مشارکت مالی بنیاد در اختیار چینی‌ها بود و قرار بود چینی‌ها هم‌ پیمانکار و هم تأمین‌کننده مالی باشند، اما زمانی که تأمین مالی توسط چینی‌ها انجام نشد، دیگر حضور چینی‌ها در این پروژه محلی از اعراب نداشت.

    وی افزود: در سال 94 پس از توافقات وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان شرکا در آزادراه تهران - شمال مقرر شد چینی‌ها بابت 70 میلیون دلاری که امکان تأمین مالی در این پروژه دارند یک و نیم سال اجرای پروژه را برعهده داشته باشند و بقیه کارها به پیمانکاران ایرانی سپرده شد که همین یکی از دلایل جهش پروژه و منطقه یک آزادراه در چند سال اخیر بود.

    خواجه‌دلویی گفت: شرکت‌های پیمانکار ایرانی در مقایسه با خارجی‌ها بسیار توانمند هستند و عملکرد و بهره‌وری بالایی دارند.

    وی تأکید کرد: ورود شرکت‌‌های ایرانی تحولی در پروژه ایجاد کرد اراده جمعی وزارت راه و بنیاد هم تکمیل پروژه بود و این اراده از سال 94 شکل جدی‌تری به خود گرفت. بروکراسی‌ها کنار گذاشته شد و با حمایت همه جانبه رئیس بنیاد مستضعفان تکمیل کار در پروژه آزادراه تهران - شمال تسریع شد.

    معاون ساختمان و تأسیسات بنیاد اضافه کرد: در حال حاضر اغلب تجهیزات به کار گرفته شده در آزادراه تهران - شمال همه داخلی است و مجموع تجهیزات وارداتی مورد نیاز پروژه یک درصد کل تجهیزات هم نیست.

    وی درباره منطقه 2 آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: در منطقه 2 نیز پیمانکاران ایرانی فعال هستند و 2 سال بعد از افتتاح منطقه یک، منطقه 2 نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

    * تخصیص هزار میلیارد تومان به منطقه یک آزادراه تهران - شمال در یک سال

    بنابراین گزارش، در این برنامه زنده تلویزیونی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور نیز اظهار داشت: پروژه آزادراه تهران - شمال خاص است و ویژگی‌ منحصربه‌فردی دارد.

    خیرالله خادمی افزود: عبور از البرز با این ابعاد پروژه بسیار مشکل است، اما متخصصان  داخلی ما این کار را انجام دادند و ما امروز در بخش‌های مختلف پروژه‌های عمرانی نظیر اجرا و نظارت خودکفا هستیم و وابستگی به خارج نداریم.

    خادمی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران -شمال امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:‌در سال جاری آزادراه کنارگذر جنوبی تهران هم که از سال 93 کار آن آغاز شده بود، طبق برنامه زمان‌بندی افتتاح می‌شود که توسط متخصصان کاملاً داخلی اجرا شده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در تولید ریل تقریباً به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: سال گذشته پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد و برای احداث راه‌آهن قزوین - رشت 28 کیلومتر تونل توسط متخصصان داخلی ساخته شد.

    خادمی با بیان اینکه ما امروز به بسیاری از کشورها خدمات فنی و مهندسی صادر می‌کنیم، گفت: متخصصان ما در کشورهای دنیا در قالب مشاور فعالیت می‌کنند.

    وی یادآور شد: در آزادراه تهران - شمال در یک سال اخیر هزار میلیارد تومان یعنی در واقع ماهانه بیش از 80 میلیارد تومان هزینه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو