مدیران خودروعصر اعتبار

وزارت راه: خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی نمی‌کنیم

عصر ساختمان- سرپرست دفتر اقتصاد مسکن از شناسایی ۱۸ هزار خانه خالی طی سال قبل در کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی نکنیم.

وزارت راه: خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی نمی‌کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ابوالفضل نوروزی با بیان این‌که حدود 400 میلیون رکورد از مالکیت و موجودیت املاک در کشور انجام  شده است،  اظهار کرد: با توجه به مفاد قانونی 570 هزار خانه خالی شناسایی شد که عموماً مالکان آن بالای 2 خانه خالی داشته‌اند.

    وی با بیان این‌که این میزان خانه خالی تا سال 1400 شناسایی شده بود در پاسخ به این پرسش که تا امروز چه تعداد واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شده است، افزود:‌تا الان حدود 18 هزار خانه خالی را به سازمان مالیاتی معرفی کرده‌ایم.

    وی با بیان این‌که در شناسایی خانه‌های خالی 2 رویکرد اساسی داریم،‌ ادامه داد: یکی این‌که به هیچ عنوان به دنبال درآمدزایی نیستیم و به دنبال عرضه حداکثری برای مدیریت بازار هستیم. همچنین تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم خانه‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی نکنیم.

    سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با بیان این‌که در بحث خانه‌های خالی تاکنون به حدود 4 میلیون نفر پیامک ارسال کرده‌ایم، اضافه کرد: این بدان معنی نیست که 4 میلیون واحد مسکونی خالی خالی در کشور داریم.

    نوروزی با یادآوری این‌که بر اساس سرشماری سال 95 حدود 2.6 میلیون خانه خالی شناسایی شده بود، گفت:‌شاخص خانه خالی در همه کشورهای دنیا 5 درصد است، این رقم برای ایران حدود 10 درصد یعنی 5 درصد بیشتر از میانگین دنیا و معادل حدود 1.2 میلیون خانه خالی است. از این تعداد خانه شناسایی شده طبق قانون روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نیستند.

    وی شناسایی 82 هزار خانه خالی نهایی شده است، اظهار کرد:‌ الان شناسایی واحدهای خالی ادامه دارد و خانه‌های مشکوک به خالی در تور شناسایی قرار می‌گیرد. از 82 هزار واحد نیز طی سال قبل حدود 18 هزار خانه به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو