مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

کاوش‌های باستان‌شناسی در معدن نمک زنجان تا اوایل آبان ادامه می‌یابد

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده، کاوش‌های باستان‌شناسی در معدن نمک چهرآباد تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

کاوش‌های باستان‌شناسی در معدن نمک زنجان تا اوایل آبان ادامه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس،  یحیی رحمتی اظهار کرد: کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان از اواخر شهریور ماه آغاز شده است.

    وی با اشاره به اینکه این کاوش یکی از بزرگ‌ترین کاوش‌های باستان‌شناسی کشور به شمار می‎رود، تصریح کرد: کاوش معدن نمک چهرآباد با حضور 16 نفر از اساتید و باستان‌شناسان برتر کشورهای آلمان و اتریش در محل کشف مردان نمکی در حال انجام است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه کاوش باستان شناختی معدن نمک چهرآباد زنجان از نظر وسعت کاوش و حضور تعداد زیاد کارشناسان برتر جهان در این سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: این کاوش‌ها شامل بررسی‌های باستان‌شناسی و مطالعات میان‌رشته‌ای می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه سومین فصل از کاوش‌ها در معدن نمک چهرآباد زنجان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با دانشگاه و موزه شهر بوخوم در آلمان آغاز می‌شود،ادامه داد: اقدامات علمی و پژوهشی در این کاوش‌ها در سه بخش انجام خواهد شد.

    رحمتی اضافه کرد: در سومین فصل از کاوش مشترک به بررسی زمین باستان‌شناسی محدوده اطراف معدن نمک تاریخی چهرآباد در راستای مطالعات محیطی، بیشتر پرداخته خواهد شد.

    وی تاکید کرد: دست‌یابی به لایه‌های قدیمی‌تر از دوره‌ تاریخی از برنامه‌های هیأت کاوش در معدن نمک است و مطالعات مورد نظر اهمیت بسیار زیادی دارد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ضمن اشاره به ادامه کاوش‌های باستانشناسی در معدن نمک چهرآباد، افزود: این مرحله از کاوش تا پایان مهر ماه ادامه داشته و احتمال ادامه آن تا چهارم آبان ماه نیز وجود دارد.

    شایان ذکر است، نخستین مردم نمکی استان زنجان در سال 72 به صورت اتفاقی کشف شده است، بقایای مردان نمکی شماره 2 و 3 نیز در سال 83 و هنگام باطله‌برداری توسط معدن‌کاران کشف شدند.

    مردم شماره 4 کامل‌ترین مومیایی کشف شده از معدن نمک چهرآباد زنجان بوده و مرد نمکی شماره 5 با اجزای پوسیده کشف و ششمین مرد نمکی معدن نمک چهرآباد در سال 86 به دست آمد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار