مدیران خودروعصر اعتبار

نقشه پلاسکو مورد توافق شهرداری و بنیاد مستضعفان واقع شده است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه شهرداری و بنیاد مستضعان در خصوص نحوه ساخت پلاسکو به توافق رسیده اند، گفت: نیازی به تخریب ساختمان شمالی پلاسکو نیست بلکه این سازه نیاز به ایمن سازی دارد.

نقشه پلاسکو مورد توافق شهرداری و بنیاد مستضعفان واقع شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو، گفت: طبق جلسات برگزار شده در کمیسیون عمران مجلس با حضور مسئولان مربوطه ساخت پلاسکو جدید در دهه فجر و در دو قسمت قابل اجرا است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح پلاسکوی جدید از سوی شهرداری تصویب شده است، افزود: هیات مدیره ساختمان پلاسکو و بنیاد مستضعفان در خصوص نقشه پلاسکو جدید به توافق رسیده اند.

    نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دلیل پیشنهاد الحاق زمین کناری پلاسکو به این سازه از سوی شهرداری، تصریح کرد: شاید بنیاد مستضعفان نسبت به تراکم یا نوع نقشه ای که شهرداری تایید کرده اعتراضی داشته و طرحی که شهرداری تهیه کرده از نظر بنیاد ارزش اقتصادی کمتری داشته از این رو شهرداری پیشنهاد الحاق زمین کناری آن را به پلاسکو داده تا مشکل موازنه اقتصاد حل شود.

    ساخت پلاسکو جدید به زودی آغاز می شود

    وی با بیان اینکه توافقات لازم میان شهرداری و بنیاد مستضعفان صورت گرفته است، گفت: ساخت این ساختمان باید به زودی آغاز شود.

    موسوی بیوکی همچنین با اشاره به برخی اظهارنظر ها در خصوص ایمن نبودن سازه شمالی پلاسکو و ضرورت تخریب آن، افزود: در حادثه همان اتفاقی که برای پلاسکو رخ داده برای ساختمان شمالی آن نیز محتمل بود منتها این ساختمان خیلی صدمه ندیده و اسکلت ساختمان حفظ شده است.

    آزمایشات تخصصی مقاومت ساختمان شمالی پلاسکو را می سنجد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: اینکه حادثه پلاسکو چه اثری بر ساختمان شمالی آن داشته نیاز به انجام آزمایشات خاصی دارد.

    وی افزود: اگر ساختمان شمالی پلاسکو در آزمایشات تخصصی بتواند مقاومت خود را اثبات کند نیازی به تخریب آن نیست و فقط باید بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی آن صورت بگیرد.

    ایمن سازی ساختمان شمالی پلاسکو بهتر از تخریب آن است

    موسوی بیوکی گفت: به عبارتی چون زمان ساخت و ساز در کشور ما خیلی طولانی است کسبه به این نتیجه رسیده اند که اگر نوسازی صورت بگیرد مقرون به صرفه تر است چون اگر قرار باشد یک سال طول بکشد تا پروانه ساخت بگیریم و دوسال زمان نیاز باشد تا بسازند در این صورت 3 الی 4 سال زمان کسب از دست می رود بنابراین به ایمن سازی قانع هستند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصمیم گیری در خصوص تخریب یا نوسازی ساختمان شمالی پلاسکو برعهده بنیاد مستضعفان و هیات مدیره ساختمان است اما به لحاظ ایمنی می توان این سازه را بدون تخریب ایمن کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو