مدیران خودروعصر اعتبار

سومین مسجد بزرگ جهان در الجزائر؛ مقاوم در برابر زلزله

عصر ساختمان:وزیر مسکن الجزائر اعلام کرد که سالن نماز سومین مسجد بزرگ جهان در این کشور، آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی آماده می شود و این مسجد ضد زلزله خواهد بود.

سومین مسجد بزرگ جهان در الجزائر؛ مقاوم در برابر زلزله
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری شبستان، عبدالمجید تبون، وزیر مسکن و عمران الجزائر این بار مقامات الجزائری را به ایجاد تشویش در روند ساخت مسجد جامع متهم کرد و گفت: متاسفانه با وجود الجزائری ها، انگار آن ها دوست ندارند الجزائر صاحب مناره آفریقایی و جهانی شود. این در حالی است که این مسجد پس از ساخت، سومین مسجد بزرگ جهان خواهد بود.

    عبدالمجید تبون با بررسی وضعیت ساخت مسجد تاکید کرد: به نظر می رسد تجهیز سالن نماز مسجد به طور خوشبینانه ترین حالت سال 2017 میلادی انجام گیرد و  سقف آن که از سوی چین تجهیز می شود، یک ماه و نیم زمان می برد تا از طریق کشتی به الجزائر برسد و علاوه بر آن کار تزییناتی داخل مسجد و کارهای پایانی آن باقی مانده است.

    مسئول بخش مسکن الجزائر نیز در این باره گفت: از تکنولوژی پیشرفته برای ساخت مسجد جامع استفاده شده است و این مسجد ضد زلزله و مقاوم ساخته شده است و در زلزله 1 تا پنج ریشتری بسیار مقاوم خواهد بود و کمترین میزان خسارت را خواهد داشت.

    وی در خصوص شایعات پیش آمده درباره شرایط ساخت این مسجد گفت: شرکت الجزائری، آلمان را برای پیش رفتن کارها انتخاب کرد. این درحالی است که خود آن ها در پشت این دروغ ها قرار دارند و به شایعات دامن زده اند. من مقاله ای در باره مسجد الجزائر را مطالعه کرده و متوجه شدم که رنگ و و بوی آلمان را ندارد و آن ها به خود و سیادت ما احترام می گذارند و آن چه در روزنامه ها آمده اتهامی بیش نیست.

    تبون تصریح کرد: قصد ندارم وارد این گونه بازی ها بشوم؛ هر چند برخی در صدد ایجاد مشکل بر سر راه تکمیل ساخت مسجد هستند.

    وی درباره روند پایانی کار و تزیینات داخلی مسجد گفت: برای در دست گرفتن این کار مناقصه ملی گذاشته ایم و ببینیم چه کسی این کار را بهتر می تواند انجام دهد.

    وی درباره روند مشکلات پیش آمده بر سر راه ساخت مسجد توضیحاتی ارائه داد و گفت: مسجد جامع در 20 هکتار واقع شده است و گلدسته ‌ای به ارتفاع 270 متر دارد و شامل بخش های مختلفی از جمله کتابخانه، مرکز فرهنگی، دار القرآن، ساختمان اداری، رستوران ها، سرویس های بهداشتی و حمام، فضای سبز و پارکینگ نیز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو