مدیران خودروعصر اعتبار

مخالفت سازمان بوستان‌ها با نورپردازی درختان پایتخت

عصر ساختمان-مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: درختان موجودات زنده هستند و نیاز به استراحت دارند؛ لذا نورپردازی به آنها صدمه می‌زند و ما با آن مخالفیم و جلوی آن را گرفته‌ایم.

مخالفت سازمان بوستان‌ها با نورپردازی درختان پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی محمد مختاری در تشریح وضعیت ساماندهی و کاشت درختان خیابان ولیعصر(عج) گفت: در فاز نخست برای ساماندهی درختان خیابان ولیعصر(عج) درختان با قدمت 10 تا 12 سال و با محیط بن 50 سانتی متر که از شهرستانهای اطراف تهران به شهر حمل شده بود، اقدام کردیم.

    وی افزود: فاز نخست در سال 1396 با کاشت 740 اصله درخت انجام شد که خیلی خوب جواب گرفتیم و در سال 1397 در فاز دوم 1100 اصله دیگر کاشته شد و امسال هم در فاز سوم 1000 اصله دیگر از تقاطع خیابان شهید بهشتی تا چهارراه شهید چمران کاشته خواهد شد.

    مختاری ادامه داد: ظرف 3 سال گذشته سروسامان خوبی به درختان خیابان ولیعصر داده شده است و درختان کاشته شده با قدمت بالا، حدود 12 سال و محیط بن بالا بوده‌اند و خیلی خوب کاشت این درختان جواب داده است. البته در نقاط دیگری همچون خیابان فلسطین جنوبی، شهرآرا و خیابان آزادی حدفاصل نواب تا میدان آزادی نیز کاشت درختان را داشته‌ایم.

    وی در تشریح درختانی که در فاز اول کاشت درختان خیابان ولیعصر با موفقیت کاشت آنها انجام نشده، گفت: حداکثر کاشت 16 درخت در سال اول با موفقیت انجام نشد که بخشی از آن طبیعی و بخشی هم به دلیل سهل انگاری پیمانکار بود که برخورد لازم هم انجام شد. همیشه در چنین طرح هایی حدود 10 درصد پرتی داریم؛ لذا این ساماندهی از نظر ما با موفقیت انجام شده است.

    مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن انتقاد از بتن کردن کف جوی هایی که درختان در آنها قرار گرفته‌اند، افزود: متاسفانه کف نهرها را بتن کردند تا برای نظافت روند کار تسهیل شود که کار غلطی بوده و به درختان آسیب زده است. در این ارتباط دستورالعملی صادر شده که کف نهرها باید خشکه چینی انجام شود و از بتن استفاده نکنند بی تردید درختان باید نفس بکشند و بتن اجازه این کار را از درختان می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار