مدیران خودروعصر اعتبار

هایپرلوپ ها با مزارع شهری و پیاده روهای سبز از راه می رسند

عصر ساختمان- یک شرکت نوپای تحقیقاتی تصویری از آینده فناوری هایپرلوپ ارائه داده که نشان می دهد نحوه طراحی این سیستم جدید حمل و نقل در فضاهای شهری چگونه خواهد بود.

هایپرلوپ ها با مزارع شهری و پیاده روهای سبز از راه می رسند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، بر اساس پیش بینی های شرکت هایپرلوپ تی تی لوله های بزرگی که سیستم حمل و نقل هایپرلوپ را در خود جای می دهند به گونه ای طراحی می شوند که در اطراف آن مزارع و زمین های کشاورزی مختلف برای رفع نیازهای تغذیه های انسان ها وجود خواهد داشت.

    علاوه بر این پیاده روهای سبز و سازگار با محیط زیست نیز سازه های طراحی شده برای برپایی هایپرلوپ ها را تکمیل می کنند. در طراحی های مذکور از منابع انرژی تجدیدپذیر برای تامین انرژی هایپرلوپ ها استفاده می شود و سلول های خورشیدی نصب شده بر روی سطح این لوله ها برق مورد نیاز را تولید و به درون هایپرلوپ تزریق می کنند.

    ایده اولیه طراحی هایپرلوپ در سال 2013 مطرح شد و حداکثر سرعت این سیستم حمل و نقل تا به امروز 387 کیلومتر در ساعت بوده که امید می رود این رقم ظرف سال های آینده به 1220 کیلومتر در ساعت افزایش یابد و هایپرلوپ به رقیبی جدی برای هواپیماهای مسافربری مبدل شود. البته استفاده از این شیوه جدید مسافرت گران قیمت و پرهزینه خواهد بود.

    بر اساس طراحی های هایپرلوپ تی تی مجموعه ای از ستون های بتونی به عنوان سازه های پشتیبانی از لوله های استیل و بتونی اصلی هایپرلوپ در نظر گرفته می شوند. ارتفاع این ستون ها از سطح زمین هفت متر خواهد بود تا از وقوع مشکلات ترافیکی در داخل شهرها جلوگیری شود.

    برای مزارع کشاورزی طراحی شده در کنار هایپرلوپ ها، چراغ های ال ای دی در نظر گرفته می شود تا نور مورد نیاز آنها به طور مداوم و حتی در تاریکی شب تامین شود. همچنین امکان نصب توربین های بادی کوچک در این مزارع برای ذخیره سازی انرژی باد هم مورد مطالعه قرار گرفته است. البته در درون شهرها می توان از محوطه کناری هایپرلوپ ها به عنوان پیاده روی شهری نیز استفاده کرد. انتظار می رود نمونه های اولیه این طرح تا چهار سال دیگر عملیاتی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار